VAR verklaring
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 12 April 2011 11:09
Hallo, Ik ben sindskort samen met een vriendin (VOF) een eigen thuiszorgbureau gestart voor de huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Nu willen wij eerst zelf voor pgb-houders gaan werken en vroegen ons af of wij een VAR klaring nodig hadden? Kan iemand ons hier meer over vertellen en welke VAR we moeten aanvragen als we bij pgb- houders aan de slag willen? Ik hoop dat iemand hier iets over weet. Alvast bedankt. |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 12 April 2011 23:43
Beste Lina, U heeft geen VAR verklaring nodig. Dit document is slechts een verduidelijking van de werksituatie daarmee een service naar uw klanten toe. Als u zich echter duidelijk als ondernemer profileert is een VAR meestal niet nodig. Mocht u het echter willen aanvragen dan zult u gewoon de vragen moeten beantwoorden die gesteld worden. Er komt echter veel meer kijken bij het opstarten van een onderneming. Mocht u willen kan ik u (ook) helpen bij het opzetten van een ondernemingsplan, marktonderzoek, acquisitie en meer. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Joke |
Geplaatst: donderdag 14 April 2011 19:25
Als je je in laat schrijven bij de kamer van koophandel, dan geven zij dit meteen door aan de belastingdienst. De belastingdienst verlangt een VAR wanneer je een eigen bedrijf hebt. Alle benodigde informatie kun je krijgen bij de kamer van koophandel. www.kvk.nl |
Geplaatst: vrijdag 15 April 2011 12:19
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of het wel of niet noodzakelijk is. Ik heb namelijk van meerdere verschillende antwoorden gekregen. Zoals nu, :) het blijft lastig. Ik zie dat u ook een eigen onderneming hebt Pim van der Most. Wellicht kunt u ons inderdaad wat tips/ hulp bieden. groet, Lina |
|
Matthijs |
Geplaatst: vrijdag 15 April 2011 20:31
"De Belastingdienst verlangt een VAR wanneer je een eigen bedrijf hebt' Huh? De Belastingdienst is juist de club die je een VAR aanbiedt. En als je geen VAR hebt beoordelen ze achteraf of je ondernemer bent of toch stiekem in loondienst. Je HOEFT dus als ondernemer geen VAR te hebben. Het is wel zo handig natuurlijk, want het biedt wat zekerheid voor jou en je cliënten, maar je bent niet verplicht. Misschien ben je in de war met de inschrijving KvK of iets dergelijks? |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 15 April 2011 22:11
Beste Lina, Aangezien ik geen contactgegevens heb van uw onderneming vraag ik u vriendelijk even contact op te nemen met mij om een afspraak te maken. U kunt mijn contact gegevens terug vinden op mijn website. Ik beaam wat Matthijs Wolthers hierover meld. De VAR verklaring is niet noodzakelijk. Het is slechts een extra service. De belastingdienst stelt het zeker niet verplicht. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Star Counseling |
Geplaatst: zaterdag 16 April 2011 13:14
Een VAR is niet verplicht, maar aan PGB houders die een ZZP'er inhuren wordt wel altijd geadviseerd om, om een kopie van de VAR van de zorgverlener te vragen. Ik krijg hem overigens al 2 jaar automatisch toegestuurd door de belastingdienst nadat ik hem in 2008 en 2009 had aangevraagd. Het is vooral voor de PGB houder een garantie dat hij/zij later niet alsnog geconfronteerd gaat worden met een naheffing vanwege verkapt loondienstverband. Dan moet je als zorgverlener dus wel een VAR-WUO hebben, met een VAR-RUW is die garantie er voor de PGB houder niet. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk