1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wmo indicatie en verhuizen

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 12 April 2011 14:37
Hallo
Ik ben samenwonend met 2 kinderen
Ik heb in december een wmo indicatie gekregen.
Ik heb een spierziekte en die gaat door de woning waar ik nu woon per maand meer achteruit, door alle trappen in deze woning.ik heb dit bij wmo aangegeven maar nog steeds hebben ze geen aangepaste woning voor mij en sta op een wachtlijst.
Ik ben bang als ik hier nog een paar maand moet zitten dat ik uiteindelijk niet meer kan lopen, wie weet welke wegen ik kan bewandelen om toch sneller een woning te krijgen.

mvg, Diana
Judith Geplaatst: dinsdag 12 April 2011 20:14
Dag Diana,

Misschien kan ik je helpen.
Ik heb meerdere mensen met Amyotrofische Lateraal Sclerose geholpen. Je kunt me mailen.

Met hartelijke groet,
Judith de Vries
Pim Geplaatst: dinsdag 12 April 2011 23:58
Beste Diana,

Wat ik uit uw verhaal begrijp is dat u wel op de wachtlijst staat van de WMO om voor aanpassingen in uw huis dan wel een aangepaste woning in aanmerking te komen.
Heeft u reeds een urgentieverklaring in verband met uw toestand geregeld bij de huisarts/ gemeente? Zo nee, denkt u dat op korte termijn te kunnen realiseren?

Het is begrijpelijk dat u zich zorgen maakt. Ik kan mij echter voorstellen dat een gemeente niet even uit de hoge hoed een compleet aangepaste woning kan toveren, en dat het even aanpassen van een bestaande woning met een heel fors prijskaartje gepaard gaat.
Het is dus noodzakelijk dat er iemand samen met u dit oppakt en voor u gaat knokken. Dan nog verwacht ik dat het best wel enige tijd in beslag gaat nemen. Mogelijk echter dat bovenstaande schrijfster wel hier wegen in weet.
Mij lijkt het voor de lezer bovendien van belang om te weten waar u ongeveer woont, zodat mensen die in een geheel andere regio wonen dit in hun overweging mee kunnen nemen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Judith Geplaatst: woensdag 13 April 2011 09:40
Dag Pim,

Dank voor je vertrouwen.

Maar zoiets gaat niet zoals jij denkt.
Voor het bekorten van aanvraagtrajecten hoef je niet te vechten, wat nodig is, is kennis, ervaring en een beetje lef.
Naar deze kennis en ervaring heb ik mijn bedrijf genoemd.
De regio waar mevrouw woont is van geen belang.

Met vriendelijke groet,
Spoedprocedure
Judith de Vries
Geplaatst: woensdag 13 April 2011 11:19
Hallo Pim

Ik heb nu een wmo indicatie vanaf december, je bedoeld dat ik bij de huisarts nog een urgenten verklaring zou moeten regelen? dit kan ik op korte termijn wel realiseren dat is geen probleem.
Echter het grootste probleem is dat ze nu bij de wmo op zoek zijn naar gelijksvloerse woningen ivm met de toekomst, terwijl een woning met 1 trap voor nu voldoende is zodat ik niet verder achter uit ga.
Ik snap ook heel goed dat ze niet zomaar een woning kunnen toveren, maar hoor dat er mensen zijn voor een aangepaste woning die al een maand aan het beslissen zijn en dit vind ik dan weer onterecht.
mvg, diana
Mariëtte Geplaatst: woensdag 13 April 2011 11:24
Hallo Diana,

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij omdat ik ook een progressieve aandoening heb.Ik woonde destijds in haarlem.De woning was aan te passen maar de gemeente weigerde gewoon ivm de kosten die volgens hen te hoog waren.Ik kon de woning niet in en uit

Ik heb verschillende mensen naast me gevonden die me hebben ondersteund.Nu jaren later loopt er nog een rechtszaak over met hoger beroep

Urgentie krijg je in dit soort gevallen meestal niet want daarvoor moet de situatie levensbedreigend zijn.

Wat ik gedaan heb om uit deze situatie te komen is me hard maken voor een fokuswoning.Ik heb daarvoor naar een andere stad moeten verhuizen.Dus had ook geen netwerk meer.De zorg is ondermaats bij Fokus maar je hebt iig een dak boven je hoofd.Er zijn niet veel menswaardige mogelijkheden verder.
En net nu mijn fokus woning die behoorlijk was uitgewoond bijna in aanvaardbare staat is ,krijgen we te maken met een Veldhuyzen van Zanten die mooi sier wil gaan maken en Fokus per 1 jan.2012 in dde abwz wil hebben

Nu gluurt t verpleeghuis voor mij weer om de hoek
Ik voel me al jaren vluchteling in eigen land.Opgejaagd omdat ik ernstig ziek ben.Je hebt geen rechten als mens met chronische ziekte of handicap.
En woonrecht is alleen een woord dat geld voor iedereen.Vastgoed=maffia ,niet meer en niet minder.

http://www.msweb.nl/index.php?menu_id=12&content=display_news_item&ID=2968&description1=ACTUEEL&description2=Nieuws&menu_id=12&expand=&symbol=

Aan de opervlakte zijn we zo beschaafd maar als je het echt moeilijk krijgt blijven veel deuren voor e gesloten..Al 99 landen in de vn hebben geratificeerd maar Nederland niet
In onze huidige maatschappij gaat het alleen nog om geld niet meer om mensen.Ik ben er voor de hulpverlening.De hulpverlening is er niet voor mij.
Dat is de harde realiteit die mensen meestal niet willen horen
Je wordt een roepende in de woestijn als je echt aan de grond zit

Ik wens je veel sterkte.Je bent niet alleen iig.Ik wens je toe dat het voor jou allemaal spoedig verloopt e de ziekte zich eve koest houd
Geplaatst: woensdag 13 April 2011 15:59
Een maatschappelijkwerker uit je eigen woonplaats kan je vertellen hoe bij jou de procedure is en het verloop in tijd. Iedere gemeente heeft zijn eigen regels dus is het moeilijk om iets zinnigs te zeggen over je situatie en wat je te wachten staat.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Jolanda

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.