1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb voor hulp bij het regelen van de financiën

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 12 April 2011 14:55
Ik wil dit binnenkort gaan aanvragen voor een vriend van mij met adhd. Wie heeft hier ervaring mee?
Pim Geplaatst: dinsdag 12 April 2011 23:49
Beste Dinie,

Er zijn drie mogelijkheden.
1. U zoekt hulp bij het regelen van de financiën. Dat is of budgetbeheer, bewindvoering, of curatele. (de laatste twee zijn alleen als uw cliënt aantoonbaar niet in staat is (ook niet met wat hulp) om zelf de financiën op orde te houden, dit word dan opgelegd (vaak vrijwillig) en gecontroleerd door de kantonrechter)
2. U zoekt begeleiding, verzorging, verpleging of huishoudelijke hulp voor deze persoon. Dan kunt u PGB aanvragen. Dit is echt uitsluitend bedoeld om zorg in te kopen. Budgetbeheer en bewindvoering mogen daar niet van betaald worden.
3. Wat eventueel wel zou kunnen is het zelf laten doen van de financiën onder begeleiding, maar dan bijna altijd in een groter kader van ambulante thuisbegeleiding. Het is dan onderdeel van een totaalpakket aan zorg. Die andere zorg moet dan wel aantoonbaar noodzakelijk zijn.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Wijnsma Financieel Beheer Geplaatst: woensdag 13 April 2011 11:55
Hallo Dinie,
ik heb een PGB-zorg-bureau in Brunssum en kan voor jou de aanvraag voor zorg doen.
Daarnaast geef ik mensen budgetbegeleiding om ze te trainen en te ondersteunen in het organiseren van hun inkomsten en uitgaven. Ik kan dus je vriend begeleiden met de financiën.

m.vr.gr.
Marinus Wijnsma

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.