Aanschaf fiets
Auteur | Bericht |
---|---|
Sjoerd-Jan |
Geplaatst: woensdag 20 April 2011 20:36
Hallo beste lezer. Ik heb een PGB AWBZ begeleiding groep met vervoer en individueel. Nu komt mijn zorgverlener uit een andere stad en het is 25 minuten lopen van het station naar mijn huis. Mag ik voor haar een fiets aanschaven (en de kosten van stalling) van mijn PGB ? |
Pim |
Geplaatst: donderdag 21 April 2011 11:13
Beste Sjoerd-Jan, Het is van uw eigen geld mogelijk een fiets aan te schaffen en deze daar te stallen. Ook in geval van een andere werkgever zou deze niet een fiets ter beschikking stellen. Tenminste, de meeste werkgevers gaan uit dat mensen zelf vervoer regelen naar de werkplek, en betalen er hooguit een kleine vergoeding voor. Vanuit PGB verantwoorden kan en mag stalling van een fiets of aanschaf van deze fiets niet. Het geld is echt alleen bedoeld om zorg mee in te kopen. U heeft wel een verantwoordingsvrij bedrag waar u zelf de mogelijkheid heeft om dit uit te geven zoals u denkt dat goed is. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Judith |
Geplaatst: donderdag 21 April 2011 17:46
Ik weet niet de aanschaf van een fiets voor de zorgverlener door het zorgkantoor als reiskostenvergoeding gezien wordt. Dit kan bij het zorgkantoor nagevraagd worden. Een gewone werkgever mag wel een fiets vergoeden en er zijn ook werkgevers die dit doen. http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-66.html#P1028_105193 |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk