Verwisselen functies
Auteur | Bericht |
---|---|
Dominique |
Geplaatst: vrijdag 22 April 2011 18:26
Hallo, Ik heb een vraag; Ik heb de vraag gekregen van de moeder van een client om deze te komen begeleiden. Nu is vanuit de indicatie functie verzorging afgegeven, dit terwijl moeder nadrukkelijk heeft gevraagd om begeleiding. Nu kan ik braaf op verzorging factureren, want dat komt er tenslotte continu bij kijken (client rolstoel gebonden), maar dat is niet waar het moeder en mij om gaat. Daarom 2 vragen: Wanneer ik begeleiding factureer, kan het dan gebeuren dat moeder volgend jaar geen PGB krijgt toegekend omdat ze haar geld niet in zet voor verzorging?(ik weet dat er sprake is van vrij in wisselbaar, maar toch... ) Wanneer ik verzorging factureer, kan ik dan problemen krijgen/ moeder bij de verantwoording, omdat ik bij de KvK sta ingeschreven voor pedagogische begeleiding? --> mocht dit een probleem zijn, hoe wijzig ik mijn KvK en kost dit extra geld? bedankt alvast voor het lezen en eventuele antwoorden. Groet Dominique Danser Equi-Do |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 22 April 2011 19:01
Beste Dominique, Zorgfuncties mogen naar goeddunken van de budgethouder worden ingezet. Dus dat mag gewoon als begeleiding worden verantwoord. Verzorging is alleen wat tarief betreft iets lager ingeschaald. De uitgaven hebben wel invloed op de herindicatie, maar voornamelijk om het kloppend te krijgen. Bij een duidelijk verhaal blijft het bedrag hetzelfde (en het kan ook omhoog). KvK inschrijving wijzigen is gratis, maar moet wel bij het kantoor aan de balie worden gedaan (neem identificatie mee). Een nieuw uittreksel kost wel geld (een maal per jaar via internet gratis). Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Dominique |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 18:15
Hallo Pim, Dank je wel voor je antwoord. Wat betreft de KvK gratis uitdraai eenmaal per jaar, hoe kun je die krijgen? Groet, Dominique Danser Equi-do |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 20:38
Beste Dominique, Naar de website van de KvK, aanmaken van een inlogcode, wachten tot deze geautoriseerd is door de KvK (per brief krijg je binnen enkele werkdagen de definitieve codes) en dan kun je daarmee eenmalig een uittreksel gratis opvragen. Deze krijg je dan wel per e-mail toegezonden (PDF bestand) Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Dominique |
Geplaatst: woensdag 27 April 2011 12:08
Hoi Pim, Dank je wel voor je antwoord. groet Dominique Danser Equi-Do |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk