Heeft iemand ervaring met oproepkrachten?
Auteur | Bericht |
---|---|
Cailin |
Geplaatst: zondag 24 April 2011 15:02
Hallo, Ik heb vanaf deze maand een hogere indicatie gekregen van mij PGB AWBZ, hierdoor is het voor mij mogelijk om naast de regulieren zorg die er al was, met oproepkrachten te gaan werken, omdat er toch wel veel ad hoc zorg nodig is. Heeft iemand ervaring hiermee? Wat zijn bijvoorbeeld de basis tarieven, naast het uurtarief wat ik uitbetaal als de zorgverlener ook daadwerkelijk werkt? Inmiddels ben ik er achter dat er verschillende contracten bestaan, maar daar wordt ook een 0-uren contract genoemd wat volgens mij niet meer mag...? |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 11:07
Beste Cailin, Een oproepkracht (dus iemand met een nul uren contract) mag u nog steeds aannemen. Er word dan alleen betaald voor de uren die u daadwerkelijk afneemt. U maakt afspraken met uw hulpverleners over wanneer zij komen en deze leveren aan het eind van de maand een urenverantwoording in. Het is een prima manier van werken. Echter zult u wel alert moeten zijn dat uw hulpverleners niet altijd tijd hebben op de momenten dat u de hulp nodig heeft. U zult dus, wilt u meer zekerheid hebben over dat er daadwerkelijk hulp is als u het nodig heeft, meer mensen met een nul uren contract moeten hebben. Misschien zelfs wel 3 of 4. Tegelijkertijd is er dan het risico dat u weinig gebruik maakt van deze mensen waardoor hun interesse om voor u te werken afneemt. Uiteraard kunt u ook uw vaste hulpen vragen om extra te komen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Cailin |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 13:03
Dank je Pim, maar dit was mijn vraag niet. Ik wil weten of andere PGB houders ervaring hebben met oproepkrachten? Ik weet wat voor contractvormen er zijn, een nul uren contract mag wettelijk voorzover ik weet niet meer afgesloten worden. Daarintegen mag een min-max contract wel. Bij een min-max contract is de werkgever/opdrachtgever verplicht minimaal 3 uur salaris uit te betalen, en de werknemer/opdrachtnemer wel degelijk verplicht om te komen als hij/zij opgeroepen wordt. Uw informatie is dus verouderd. Vriendelijke groet, Tpol |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 20:51
Beste Cailin, Vraag ik mij hardop af waar u de informatie vandaan heeft dan nul uren contracten niet meer zijn toegestaan? Ik zie deze op verschillende vacature sites nog gewoon staan als openstaande vacatures. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Cailin |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 22:11
Hallo Pim, Ik heb de informatie van de overheid. VrG Tpol |
Pim |
Geplaatst: woensdag 27 April 2011 22:26
Beste Cailin, Van de overheid is een heel groot begrip. Kunt u iets specifieker zijn? Ik ben erg benieuwd welke website/ plaats u dit vandaan heeft. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Cailin |
Geplaatst: donderdag 28 April 2011 00:02
Hallo Pim, Ik ga morgen de link weer even opzoeken. Nu tijd om aan mijn kussen te gaan ruiken. Welteruste! Tpol |
Geplaatst: donderdag 28 April 2011 09:57
Ik werk al jaren met oproepkrachten en het werkt perfect. je moet inderdaad zorgen dat je een aantal mensen hebt die dit willen doen, maar die zijn er genoeg. groeten |
|
Gast |
Geplaatst: donderdag 28 April 2011 14:26
Iedereen in mijn groep (tegenwoordig 11 stuks) werken via een 0-uren contract. Ik geef door welke uren ik hulp nodig heb en plan de mensen in. Daarbij kan ik nog een oproep doen als ik b.v. plotseling meer uren nodig heb. Ik betaald de mensen dan hetzelfde tarief. Ik ben ook een tijdje op zoek geweest wat nu echt oproepkrachten zijn en hoe zit wettelijk zit. Nog steeds ben ik nog niet 100% eruit wat het nu inhoudt. Ergens denk ik dat mijn manier van werken nu ook al oproep is. Ik geef aan welke uren ik hulp nodig heb (zo'n 30 tot 40 uur per week) en diegene die dan kan komt. Wel heb ik b.v. voor de begeleiding 2 keer per week vaste uren staan, die uitbereid kunnen worden als dit nodig is (dus ook op afroep). Is dat geen manier voor jou? Groetjes |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk