1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Bemiddelingskosten

Auteur Bericht
Angelique Geplaatst: maandag 25 April 2011 18:08
Wat mag een buro nog aan de client aan bemiddelingskosteN vragen?
Groet
Pim Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 11:11
Beste Angelique,

Volgens mij is er geen direct maximum verbonden aan het totaal aan bemiddelingskosten, maar wel een maximum uurtarief (62 euro per uur voor begeleiding, 57 euro per dagdeel (= 4 uur) voor begeleiding in groepsvorm).
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 12:18
Voor bemiddelingskosten mag maximaal € 500.- per jaar verantwoord worden, afhankelijk van de hoogte van het PGB; Bemiddeling isdat U het adres van een bureau krijgt en dat U zelf met de hulpverlener een contract maakt én aan hem/haar betaalt.
Als U aan het bureau betaalt voor all in is dit bedrag eigenlijk al in het factuurbedrag verwerkt.
Heleen Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 16:19
Vanaf 2011 gelden maxima voor bemiddelingskosten. Is uw bruto PGB op jaarbasis lager dan 25000 euro? Dan mag u maximaal 250 euro verantwoorden voor bemiddelingskosten. :D
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 23:16
Kan je vinden op de site van PerSaldo.
Jolanda
Pim Geplaatst: woensdag 27 April 2011 22:43
Dank voor de informatie.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Foveo Geplaatst: maandag 16 Mei 2011 00:43
Wat versta je onder deze kosten?
Bedoel je de beruchte zorgmakelaarskosten?
Dan zou ik zeggen: niets.
Gaat het om toeslagen per gewerkt uur van de hulpverlener? Dan ook niets, het is onzinnig om een bedrijf te betalen voor iets waar ze niets voor doen en wel geld aan verdienen.
Gaat het om opzetten van overeenkomsten etc?
Dan is een tarief van 45 euro per contract echt wel kostendekkend lijkt mij.

Stink overigens niet in de zogenaamde "begeleidingscontracten" waar enkele brancheleden goed in zijn.
Ze regelen zorg voor je en jij krijgt een factuur voor begeleiding op fantasietijden.
Bij controle kan blijken dat je geen begeleiding had en dus zelf mag betalen.

Hetzelfde geldt overigens voor een aanvraag indicatie waar een bepaalde branchevereniging met gemak meer dan 200 euro voor durft te vragen.
Stink daar niet in, een aanvraag is niet meer dan een intake en een intikklus en kan binnen twee uren klaar zijn!

Voor iedereen : denk goed na voor je iets gaat aanvragen en maak VOORAF heldere afspraken.
Geplaatst: maandag 16 Mei 2011 11:06
"Ze regelen zorg voor je en jij krijgt een factuur voor begeleiding op fantasietijden."

Het is nog steeds mogelijk om contracten met een vast maandbedrag af te sluiten.
Dit zou m.i. verboden moeten worden. Alleen contracten met een uurloon voor daadwerkelijk gewerkte uren zouden moeten zijn toegestaan.
Pim Geplaatst: dinsdag 17 Mei 2011 13:59
Geachte heer Bac (foveo),

Wat een vreemde reactie geeft u.
Het de maat nemen van anderen en beslissen dat zij voor hun dienstverlening niets in rekening mogen brengen is iets wat mij ten hoogste verbaast.

Zult u dat ook u laten welgevallen als iemand anders vind dat uw tarieven (waarvan ik aanneem dat deze zeer scherp zullen zijn) ook te hoog vind en het u misgunt dat u er geld op verdient?
Het is daarnaast zo dat een bemiddelingsbureau veel werk uit handen kan nemen en zaken beter en vakkundiger zou kunnen doen dan een particulier. Misschien is dat wat waard, daar moeten mensen zelf een beslissing in nemen.

Ik zou verder voorzichtig zijn anderen in algemene zin van fraude te betichten. Er is in 2010 slechts voor 0,15% van het totale budget aan vermoedelijke fraude vastgesteld bij intensief onderzoek veroorzaakt door een heel klein aantal mensen. Dat is in vergelijking met andere sectoren een goede score.
Desondanks is het iets wat de aandacht wel moet blijven houden omdat fraude bestreden dient te worden.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.