Algemene Voorwaarden voor zorgaanbieders
Auteur | Bericht |
---|---|
Hans |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 16:26
Hallo, Ik kwam een vraag tegen of er Algemene Voorwaarden bestonden voor zorgaanbieders... Ik heb ze zelf gemaakt, omdat ik duidelijke afspraken wil, maar de meeste mensen schrikken er voor terug! Is ook wel te begrijpen: ze hebben een hoop nieuwe ervaringen: een budget (zoveel geld hebben ze nog nooit bij elkaar gezien), een contract, het budget beheren, vreemde mensen over de vloer) Ik vind het lastig om in de "sollicitatieprocedure" een goed moment te bepalen om de voorwaarden ter sprake te brengen. Heeft iemand daar ervaring mee? |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 26 April 2011 20:41
Beste Hans, Meestal breng ik de voorwaarden ter sprake wanneer het tarief ook ter sprake komt. Als dat niet ter sprake komt, zorg ik voordat het gesprek eindigt dit in ieder geval eens genoemd te hebben en schriftelijk bij deze (potentiële) klant neer te hebben gelegd. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Cailin |
Geplaatst: donderdag 28 April 2011 00:01
Ik vraag er zelf ook altijd naar, en als de zorgverlener nog geen voorwaarde heeft, heb ik altijd wel een standaard exemplaar waar zorgverleners mee kunnen werken als ze dit willen. Ik ben nl net als jullie van mening dat afspraken duidelijk op papier moeten staan en dus als supplement bij het contract horen. De voorwaarden zijn wat mij betreft altijd een mix van voorwaarde waaronder goede zorg gegarandeerd wordt arbo wet ed, en mijn eigen voorwaarde waaraan, ik vind dat een zorgverlener aan moet voldoen. Er staat bijvoorbeeld de proeftijd, extra nadruk op geheimhoudingsplicht en de voorwaarde waaronder geheimhoudingsplicht eventueel geschonden mag worden. Duidelijke afspraken dus, dat is gewoon voor beide partijen heel erg belangrijk. |
Sandra |
Geplaatst: donderdag 28 April 2011 11:43
waar vind ik zo'n standaard exemplaar? |
Annelies |
Geplaatst: vrijdag 29 April 2011 13:20
Beste Sandra, Je kunt evt op mijn website kijken ( de laatste pagina ) en mij een emailtje sturen. Ik heb echter alleen algemene voorwaarden, die speciaal geschikt zijn voor verpleegkundigen en verzorgenden, die thuiszorg verlenen bij cliënten met een PGB en particuliere cliënten. m.v.g., Annelies Blekman, Thuisverpleegkundige te Nieuwegein |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk