1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

tijdelijk verblijf en de fiscus

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 02 Mei 2011 15:24
Voor onze zoon (14 jaar, pgb budgethouder, PDD-NOS) hebben wij een tijdelijk verblijf geregeld via zijn oma. Elke week gaat hij een etmaal logeren. Ik heb inmiddels begrepen dat hiervoor een urenverantwoording noodzakelijk is. Ik heb dan ook een excelformulier gemaakt en laat haar wekelijks de datum afparaferen. Zij ontvangt hiervoor de vergoeding van € 104,- per etmaal per week. Dat geld haal ik deels cash voor haar (van de aparte PGB rekening) en ik maak een deel over naar haar bankrekening. Mijn vraag is nu of deze bijdrage fiscale gevolgen voor haar heeft. Moet zij iets met deze vergoeding doen bij haar aangifte inkomstenbelasting 2011?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet!
Heleen Geplaatst: maandag 02 Mei 2011 21:49
Hallo Luc,
-er moet een arbeidsovereenkomst worden ingevuld. U kunt een modelovereenkomst downloaden op de site van de SVB.
-aan het eind van het jaar moet er een jaaropgave worden gemaakt waarin u het totaalbedrag wat aan oma is uitgekeerd verantwoordt.
- oma moet deze inkomsten opgeven bij de belasting. :)
Geplaatst: donderdag 12 Mei 2011 18:23
op aanvulling het vorige antwoord:
- het bedrag wat je contant geeft en wat je via bank overmaakt moeten opgegeven worden aan de belastingdienst door Oma.
- je kunt Oma ook aanmelden bij de SVB. Hun maken dan de betaling over en houden gelijk belasting en ZW in. Oma en jij krijgen elke maand een overzicht en aan het einde van het jaar een jaaropgave.

Groet,
Wilma
Geplaatst: vrijdag 13 Mei 2011 12:45
Van de contante betalingen moeten kwitanties aanwezig zijn met oma's handtekening erop.
Beter is om het hele overeengekomen bedrag giraal over te maken.
Het zorgkanoor wil in het contract zien, dat banknummer en bedrag in overeenstemming zijn met wat feitelijk gebeurt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.