1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

niet uitbetalen

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 04 Mei 2011 14:32
Hallo,

Sinds enige tijd hebben wij een nieuwe jongen op de zorgboerderij. Wij sturen elke maand een rekening maar hebben geen enkel geld ontvangen. Ondanks toezeggingen van de ouders met wie wij meerdere gesprekken hebben gehad. Ook met zijn school hebben wij gesprekken gehad. De ouders betalen gewoon niet. Welke stappen moeten wij ondernemen? Wie heeft hier ervaring mee?
Pim Geplaatst: woensdag 04 Mei 2011 17:32
Beste Evelien,

Wanbetalers kunnen inderdaad een hoofdpijndossier gaan vormen als u uw algemene voorwaarden en/ of contracten niet op orde heeft.
Het is belangrijk al van te voren aan te geven welke consequenties niet betalen hebben. Twee maal herinneren (eerste keer 5 dagen respijt, volgende keer 3 dagen) - daarna incassobureau is de meest gebruikte oplossing in dit geval.
De kosten, dat moet u van te voren al wel duidelijk maken, die er dan bij komen zijn voor rekening van de klant.

Het is dus zaak snel te starten met betalingsherinneringen (telefonisch helpen herinneren op een vriendelijke, doch zakelijke manier is iets wat het meeste effect sorteert, als bijkomend middel van schriftelijke herinneringen). U mag deze gewoon via e-mail toesturen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Marie Geplaatst: vrijdag 06 Mei 2011 23:19
Beste Evelien,

Altijd vervelend als mensen niet "willen"betalen. Zo te horen duurt dit al een tijdje. Ik zou inderdaad mijn best doen om het geld terug te vorderen.

Maar hoe ga je om met de zorg/begeleiding die je nu - volgens mij - nog steeds aan deze jongen geeft? Als je doorgaat gaat de schuld nog hoger oplopen. Met alle risico's voor jou en de ouders die de begeleiding ook moeten verantwoorden.
Ik zou het ook zakelijk aanpakken wat betreft de termijn waarop het verschuldigde bedrag(en) betaald moeten zijn. Tevens met de mededeling dat anders helaas de begeleiding "even" moet stoppen van hun zoon, die het toch hard nodig heeft.

Ik vind het altijd jammer als het zo moet gaan, maar helaas hoort dat ook bij ons vak. Namelijk grenzen stellen en zowel de klant als jezelf serieus nemen.

Vriendelijke groet
Marie Hoekstra
Nijmegen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.