1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Procedure inschrijven van zorgverlener PGB

Auteur Bericht
Riad Geplaatst: donderdag 05 Mei 2011 11:23
Hallo,

Ik ben een nieuw startende ondernemer. Ik heb een zorginstelling voor het verlenen van o.a. persoonlijke verzorging. Momenteel heb ik twee PGB-houders, voor elk wil ik een werknemer in dienst nemen, die hun zaken regelt. Ik heb nu een vraag over het inchrijven van deze werknemers. Is het inschrijven van deze werknemers een gewone inschrijvng, dus simpelweg naar de boekhouder? Of komt er meer bij kijken? Daarnaast zou ik graag willen weten wat voor een contract ik ze moet aanbieden en wat voor een verzekering ik moet afsluiten. Heeft iemand enige ervaring danwel informatie, alles is welkom.
Pim Geplaatst: donderdag 05 Mei 2011 11:57
Beste Yousef (Riad),

Ik snap niet geheel wat u nu eigenlijk wilt.
U heeft een onderneming. U stelt twee klanten te hebben en wil daar personeel bij gaan inzetten.
Waarom gaat u deze zorg zelf niet ter hand nemen?
Heeft u reeds sollicitatieprocedures lopen?
Bent u op de hoogte van alle regels en procedures die benodigd zijn voor het aannemen en in dienst hebben van personeel?
Heeft u een ondernemingsplan waar u uw plannen heeft uitgewerkt?
Heeft u marktonderzoek gedaan?

U stelt verder dat u een instelling heeft. Doelt u dan op een instelling zoals is vastgelegd in de Wet Toelating Zorginstellingen (WTZi)?
Zo ja, hoe komt het dat u dan deze vragen stelt, daar de WTZi toch een forse toelatingsprocedure heeft?
Uw vragen roepen bij mij enigszins een verwarrend beeld op.
Mogelijk dat u uw vragen kunt verduidelijken en/ of opnieuw formuleren.
Sowieso is het waarschijnlijk verstandig u te verdiepen in hoe het PGB werkt en wat er komt kijken bij het ondernemerschap.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Riad Geplaatst: donderdag 05 Mei 2011 13:13
Beste Van der Most,

Graag wil ik u bedanken voor u snelle reactie. Zoals eerder gezegd ben ik en nieuw startende ondernemer en heb daarom de minimale ervaring, ook met het jargon. Ik doeld op het word bemiddelingskantoor in plaats van een zorginstelling. Daarnaast verzorg ik ook dagbesteding. Momenteel heb ik twee PGB-houders. Voor elk van deze wil ik graag een persoon in dienst nemen die deze persoonlijke verzorging zal verenen. Hieronder is te verstaan we het douchen van de cliënt en dergelijke. Mijn vraag is :waar dien ik deze werknemers in te shrijven?
Erop hopend deze vraag verduidelijkt te hebben,
Yousef
Uitblinkers Geplaatst: vrijdag 06 Mei 2011 13:38
Beste Yousef,

Als bemiddelingskantoor schrijf je de werknemers bij jezelf in; je maakt zelf een bestand voor de mensen voor wie je bemiddelt; zowel pgb-houders als zorgverleners.
De zorgverleners zijn zelfstandig ondernemers, net als jij, en moeten zelf hun zaken regelen zoals de KvK en dergelijke. Je zou slim zijn om met de zorgverleners zowel als de pgb-houders een contract op te stellen over wat je van elkaar verwacht en met elkaar regelt.

Met alle respect, maar het klinkt echt alsof je gewoon begonnen bent zonder enige voorbereiding. Het is bijvoorbeeld niet heel handig om eerst pgb-houders te werven en dan pas te bedenken wie de zorg gaat verlenen. Mijn advies is dan ook om alles even stil te zetten en heel goed na te denken hoe je dingen aan gaat pakken. ga advies inwinnen bij anderen; zzp-ers in de zorg, andere bemiddelingsburo's enz.

Ik wens je heel veel succes.

Grtz
maartje

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.