zorgkantoor raakt post kwijt en ik betaal de rekening?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 05 Mei 2011 16:50
Keurig netjes mijn verantwoording, doelenstelling/eindverslag, rekeningen ect opgestuurd van mijn dochter en mezelf, alles netjes op tijd... Wordt mijn uitgegeven budget afgekeurd en die van mijn dochter netjes behandeld. Meteen gebeld waar dat aan ligt, alles was opgestuurd, blijkt mijn poststuk niet aan te zijn gekomen?? Dus te laat en dat heeft gevolgen? In overleg met zorgkantoor nogmaals alle papieren weer opgestuurd, dit keer aangetekend en meteen met bezwaarbrief! Krijg ik alsnog de rekening naar voren geschoven of ik even wil betalen? Bezwaar kan nog langer dan 6 weken duren... Lening krijg ik niet om het af te lossen gezien ik schuld"sanering" heb gehad (buiten mijn schuld om overigens), wat een ellende. Ik vind het een kwalijke zaak dat persoonlijke informatie gewoon ergens ronddwaald, geen excuus niets! Ik weet zeker dat mijn budget goedgekeurd gaat worden. gezien dat bij andere clienten wel het geval is. Maar toch... zou dit soms een ontmoedigingsbeleid zijn door de bezuinigingen op het PGB? |
|
Geplaatst: dinsdag 10 Mei 2011 11:55
U kunt vragen om een betalingregeling, normaal gesproken doet men hier niet moeilijk over zeker niet omdat er nog een bezwaar loopt. Jolanda |
|
Geplaatst: dinsdag 10 Mei 2011 12:15
Ja dat klopt, ik moet tegen die tijd terugbellen als de uitspraak nog niet binnen is van het bezwaar. Mocht ik toch moeten betalen wat belachelijk zou zijn gezien alles netjes aan te tonen is, dan zouden ze een betalingsregeling gaan treffen. Maar dan nog ga ik niet betalen en zoek ik het hogerop en ga hier zeker werk van maken. Dit kan en mag gewoon niet. Gelukkig bestaat er nog zoiets als rechtsbijstand. en desnoods publiciteit zoeken..Want van mijn bijstandje als alleenstaande ouder kan ik dat ook absoluut niet nog eens afdragen. |
|
Geplaatst: dinsdag 10 Mei 2011 13:49
Hoi, Bij Het zorgkantoor waren "ze" van het PGB van mij zoon ook vanalles kwijt geraakt. Ik kreeg een brief, "u heeft niet alle gevraagde stukken opgestuurd" (Ging om een intensieve controle) Ik gebeld en vertelt dat ik het toch echt had opgestuurd. Aangetekend en al. "Nee hoor mevrouw! Wij hebben het niet, dus u heeft het ook niet opgestuurd" Daar kon ik het meedoen. Ik alles weer gekopiëerd en weer aangtekend opgestuurd. Heel vervelend dat er vanalles bij het Zorgkantoor kwijt raakt. Maar dat de budgethouder daar de schuld van krijgt...............Het ligt nooit aan het zorgkantoor. Na een intensieve controle is het PGB op 139 euro goed gekeurd, dit bedrag weer verrekend met het voorschot van april. Succes met het bezwaarschift. Dat dat weer 6 weken moet duren, zeg. Het zorgkantoor wil dat wij alles op tijd aanleveren, binnen 14 dagen, En het zorgkantoor doet er weer weken over. |
|
Heleen |
Geplaatst: dinsdag 10 Mei 2011 18:27
Als u iets aangetekend verstuurt ,kunt u via Track en Trace zien of het daadwerkelijk is bezorgd. Zo ja, dan kunt u de kosten voor het 2e keer opsturen verhalen. :D |
Geplaatst: woensdag 11 Mei 2011 10:48
Idd Heleen de schuld ligt altijd bij de budgethouder en zo praten ze ook tegen je. Ik heb gelukkig mijn tweede zending diezelfde dag aangetekend uitgestuurd...Track and Trace bewijs hebben we ook..met de data wanneer ie afgeleverd is. Hier gaat het om een bedrag van bijna 5000 euro.Wij gaan het hier niet bij laten zitten mochten ze niet meewerken. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk