1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Starten

Auteur Bericht
Yvonne Geplaatst: maandag 09 Mei 2011 11:37
Hallo,

Graag wil ik clienten gaan begeleiden met een pgb.
Ik heb een spw, onderwijsassistent en hbo diploma mwd.
Nu heb ik gereageerd op een client. Kan ik deze gewoon gaan begeleiden of moet ik me eerst aanmelden bij de kvk? Of hoeft dat niet als je maar 1 of 2 clienten begeleid?

Groetjes yvon
Geplaatst: maandag 09 Mei 2011 12:11
Stap 1 is het je verdiepen in het PGB-gebeuren. Lees de brochure PGB in 7 stappen. Verder de regeling hulp aan huis.
Voorts: In je advertentie bied je behandeling aan. Dat kan niet uit een PGB.
Door dit wel aan te bieden zet je PGB-houders op het verkeerde been.
Voorts bied je verblijf aan. Dit kan evenmin uit een PGB; alleen tijdelijk verblijf.
Wellicht kun je in je advertentie vertellen waar en hoe dat tijdelijk verblijf plaatsvindt.

Succes!
Pim Geplaatst: maandag 09 Mei 2011 22:24
Beste Yvonne,

Als u gebruik maakt van de drie dagen regeling betekend dat u gebruik maakt van de Regeling Dienstverlening aan Huis en daarmee in loondienst treed bij deze zorgvrager.
U hoeft dan niet bij de Kamer van Koophandel in te schrijven en er gelden geen ondernemersverplichtingen voor u.
Wel zult u maandelijks moeten zorgen voor een urenbriefje (mag via e-mail) zodat uw uitbetaling correct kan plaatsvinden. Lees goed de voorwaarden en extra regels van de Regeling Dienstverlening aan Huis door.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.