1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Auteur Bericht
Petra Geplaatst: maandag 09 Mei 2011 16:44
Hoi,
Ik wil gaan beginnen met PGB zorg op basis van de 3 dagen regeling. Is een particuliere aansprakelijkheidsverzekering dan voldoende of dien ik een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering te nemen?
Groet van Petra
Nelleke Geplaatst: maandag 09 Mei 2011 20:36
Hallo,

Je bent verzekerd via de SVB:

http://www.svb.nl/int/nl/ssp/wat_kan_ssp_doen/schade/
Pim Geplaatst: maandag 09 Mei 2011 22:28
Beste Petra,

Als u gebruik maakt van de drie dagenregeling bent u automatisch werkzaam via de Regeling Dienstverlening aan Huis.
Deze regeling is een vereenvoudigd loondienst verband met wat bijzondere regels.
De zorgvrager waar u voor werkt is uw werkgever en daarmee ook aansprakelijk voor schade die u per ongeluk veroorzaakt en schade die aan u is berokkend tijdens werktijd.

Lees goed de voorwaarden en regels door van de Regeling Dienstverlening aan Huis omdat daar wel enkele belangrijke aandachtspunten bij zitten.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Jenna Geplaatst: dinsdag 10 Mei 2011 12:57
En wat als je wel als freelancer bent gaan werken en bij meerdere gezinnen. Ik moet nu zelf voor de verzekering zorgen. Wat kan ik het beste doen en wat raden jullie mij aan te doen? Wat zijn de kosten ongeveer per maand hiervoor?

Alvast bedankt
Pim Geplaatst: dinsdag 10 Mei 2011 13:11
Beste Jenna,

Als u als onderneemster aan de slag wilt gaan is het noodzakelijk in te schrijven bij de Kamer van Koophandel, een zakelijke rekening te openen, bedrijfsWA verzekering te hebben en is het sterk aan te raden ook een rechtsbijstandverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten.

Daarnaast zou ik u willen adviseren om een ondernemingsplan te maken en marktonderzoek te doen. Dat helpt u om uw ideeën en gedachten helder te krijgen en precies te weten wat u moet investeren en doen om een goed renderende onderneming te krijgen waar u een redelijk tot goed inkomen uit kan halen.
Eventueel kan ik u helpen bij het goed opzetten van uw onderneming bij zaken als ondernemingsplan, marktonderzoek (zowel opzet als uitvoer), presentatie, naamsbekendheid genereren tegen lage kosten, acquisitie, opzet van facturen en administratie en meer.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Els Geplaatst: donderdag 12 Mei 2011 16:43
Beste Jenna,

als freelancer of ZZP-er kun je terecht bij SAS assurantiën.
Er is middels hen de mogelijkheid van een niet dure verzekering/pakketpolis voor Beroepsdekking thuiszorg. Nog geen 50 Euro per jaar.
Ook bij een ongeval op je werk, lichamelijk letsel met blijvende invaliditeit.
Informeer eens.

Groeten van Els.
Pim Geplaatst: vrijdag 13 Mei 2011 11:51
Beste Els,

Ik zou zeer goed de voorwaarden doorlezen van deze verzekering.
Waar u over praat is een combinatie van een aansprakelijkheidsverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Normaliter kost alleen al de laatste enkele honderden euro's per maand voor de meest eenvoudige vorm.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.