1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verzekeren

Auteur Bericht
Els Geplaatst: woensdag 11 Mei 2011 11:36
VOORZICHTIG!
De SVB verzekert niet automatisch voor ongevallen op het werk!!! Wel als je ziek wordt voor de 1e 3 weken betalen zij gewoon uit conform contract maar moet de budgethouder dit zelf direkt melden bij de SVB, anders krijgen zij geen extra geld voor een invaller!!! Een beroepsaansprakelijkverzekering denk ik mij te moeten nemen daar ik bij 4 PGB-houders met SVB contract werk voor 3,5 tot 5 uur. Een heel jaar bij de SAS assurantiën premie van nog geen 50 Euro. Bij GroeneKruisDomicura als Alpha hulp worden dit soort zaken netjes voor je geregeld.
Els.
GRAAG ZIE IK JE REACTIE
Pim Geplaatst: woensdag 11 Mei 2011 18:06
Beste Els,

Ik zie dat u als huishoudelijke hulp werkzaam wilt zijn.
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is mijns inziens dan van geen enkele toegevoegde waarde.
U maakt misschien iets kapot per ongeluk, dan is dat geen beroepsaansprakelijkheid.
Beroepsaansprakelijkheid geld alleen in geval van medische missers, verkeerd financieel advies waar uw klant ernstig nadeel van heeft, ondeugdelijke reparaties die door een professional zijn gemaakt. Iets wat u doet, maakt of aanbied wat grote gevolgen kan hebben voor een ander en wat direct te maken heeft met uw beroepsmatig handelen.
Voor huishoudelijke hulp is er geen aansprakelijkheid voor beroepsfouten. Althans, ik zou ze niet zomaar kunnen bedenken. Een strijkbout die iemand verwond is voor een ondernemer een bedrijfsaansprakelijkheid. Voor iemand in loondienst is de werkgever verantwoordelijk tenzij opzet aangetoond kan worden.

Als u in loondienst bent dan werkt u via de Regeling Dienstverlening aan Huis. Het is dan belangrijk om te kijken naar de voorwaarden en regels die daar bij horen. Onder andere arbeidsongeschiktheid moet u inderdaad zelf verzekeren als u dat wilt.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Els Geplaatst: donderdag 12 Mei 2011 16:18
Beste Pim,

bedankt voor je reactie.
Het betreft een pakketpolis speciaal ook voor de huishoudelijke hulp.
Als er bijvoorbeeld gebruik wordt gemaakt van duur huishoudelijk apparatuur
Bij schade kan de cliënt niet zo ter goede wille zijn.
Ook na een ongeval op je werk ; lichamelijk letsel met blijvende invaliditeit.
Bij deze niet dure verzekering Beroepsdekking thuiszorg, gaat het tot een behoorlijk vergoeding.

Groeten van Els

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.