1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Beginner

Auteur Bericht
Coby Geplaatst: woensdag 18 Mei 2011 15:57
Hallo,

Ik heb een vraag...
Als ik 3 dagen werk voor pgb-houders moet ik me dan inschrijven bij de kvk?
En hoe werkt het als ik een client heb en wil beginnen hoe moet dat..Moet ik me ergens inschrijven ...Wie kan me hier bij helpen..
Judith Geplaatst: woensdag 18 Mei 2011 17:57
Dag Coby,

Je hoeft je alleen in te schrijven bij de K.v.K. als je als zelfstandige wilt werken. Dat is een keuze, maar niet verplicht. Het is iets om vooraf heel goed over na te denken en informatie over in te winnen.

Als je drie dagen of minder voor dezelfde PGB-houder werkt, kun je in loonsdienst werken volgens de 3-dagenregeling. Hierna een link naar het contract dat jullie moeten gebruiken. http://www.svb.nl/Images/0426NH_0211.pdf

Met vriendelijke groet,
Spoedprocedure
Judith de Vries
Gast Geplaatst: woensdag 18 Mei 2011 18:07
Dank je Judith voor je heldere antwoord hier kan ik goed mee uit de voeten.

Groetjes Coby
Pim Geplaatst: woensdag 18 Mei 2011 22:14
Beste Coby,

Het antwoord wat is gegeven door mevrouw de Vries is wat kort door de bocht.
Als u drie dagen werkt bij een PGB houder dan kunt u dat doen in loondienst (via de Regeling Dienstverlening aan Huis, waar de drie dagenregeling onderdeel van is, zoek de overige voorwaarden even op en lees deze goed door!) of als onderneemster (waarbij u zich moet inschrijven bij de KvK).

Het is alleen wel een enorm verschil waar u mee te maken krijgt.
De werknemer doet zijn werk, levert een urenbriefje in en krijgt betaald (heel bondig).
De ondernemer moet daarnaast administratie bijhouden, klantenwerving, en vele andere zaken regelen. Krijgt dan ook een hogere uurvergoeding maar heeft wel meer risico (want krijgt alleen betaald voor de uren die er daadwerkelijk zijn gemaakt).
Het is daarom ook aan te raden een ondernemingsplan te maken voordat u begint en uzelf goed te laten informeren.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Marc Geplaatst: vrijdag 10 Juni 2011 13:47
beste,

als je maar een aantal uren per week voor dezelfde zorgvrager werkt en je hebt hier naast geen andere klanten is het dan ook mogelijk om het ontvangen geld bij de inkomstenbelasting op te geven bij "overige inkomsten" en verder geen adminstratie, kvk, btw enz bij te houden.

mvg
marc koppels
Pim Geplaatst: vrijdag 10 Juni 2011 19:37
Geachte heer Koppels,

Waar u op doelt is werken via de Regeling Dienstverlening aan Huis. Loondienst met enige aangepaste regels. Zoek het op en lees de voorwaarden en aandachtspunten goed door.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.