1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

starten zzp in de zorg

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 19 Mei 2011 21:26
Graag wil ik binnenkort starten als zzp er in de zorg, welke concrete stappen moet ik daarvoor ondernemen. Wie kan mij daarbij helpen of advies geven.
Pim Geplaatst: vrijdag 20 Mei 2011 11:44
Beste Joke,

Als u zelfstandig ondernemer wilt worden zult u zich moeten inschrijven bij de Kamer van Koophandel en aanmelden bij de belastingdienst.
Dat zijn de stappen die u al ondernemer kunnen maken, maar het echte werk begint eigenlijk daarvoor.
Het goed nadenken over wat u wilt, hoe u dat wilt, voor welke doelgroep en hoe u daar de klanten bij wilt vinden om het door u gewenste inkomen eruit te kunnen halen is heel belangrijk.
Dat kunt u doen door middel van het schrijven van een ondernemersplan en het doen van (grondig) marktonderzoek.
Het is aan te raden deze stappen te zetten omdat u anders (zoals heel veel mensen die denken 'wel even een onderneming op te zetten') heel waarschijnlijk erg veel moeite zult ondervinden om uw onderneming goed van de grond te krijgen.

Ik kan u hierbij helpen met gerichte coaching om duidelijk te krijgen wat voor u kan werken en hoe u dat het beste kunt aanpakken.
Een onderneming starten kost een flinke inzet en investering.
Het kan u echter wel heel erg veel moois opleveren en is voor velen een mooie manier om zelf hun agenda te kunnen bepalen en zelf te bepalen hoe de zorg die ze leveren van hoogstaande kwaliteit kan zijn.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: vrijdag 20 Mei 2011 16:32
Bedankt voor uw reactie, wij zijn erg enthousiast over de site!! We willen het verder gaan uitzoeken, wellicht nemen we later nog contact met u op!
met vriendelijke groet Joke
Matthijs Geplaatst: maandag 23 Mei 2011 23:47
Beste Joke,

Wat wil je precies gaan doen dan?

Prima dat je tips vraagt, daar is dit forum voor. Maar als je niet vertelt wat voor zorg je wil bieden aan welke doelgroep en welke stappen je zelf al gezet hebt en/of kennis waar je al over beschikt is het wel wat lastig om zomaar tips te geven. Je vraagt feitelijk om een complete handleiding start een zorgonderneming zonder zelf blijk van enig eigen onderzoek te geven. Dat is mij te makkelijk.

Maar vertel eens iets over je opleiding, ervaring, ambities, plannen en je motivaties, je hebt vast een boeiend verhaal en dan komen de tips vanzelf!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.