1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vaste oproepkracht

Auteur Bericht
Judie Geplaatst: woensdag 25 Mei 2011 13:11
Hallo,

Ik ben benaderd om bij een dementerende mevrouw als evt. vast oproepkracht te gaan werken. Ik heb vanaf 1 juni geen baan in vaste loondienst meer, maar ga via een uitzendbureau aan het werk in een zorgcentrum, Ik werk daarnaast ook in loondienst via PGB (3 dagen regeling) bij een PGB houder. Wat voor problemen kan ik tegenkomen? en hoe zit het als ik vaste oproepkracht kan worden bij een andfere PGB houder?
Pim Geplaatst: woensdag 25 Mei 2011 22:35
Geachte mevrouw Hermens,

U zult vooral zelf erg goed uw agenda bij moeten houden en moeten zorgen dat u flink schippert met het invullen van de aanvragen tussen de verschillende partijen.
Het is ook erg belangrijk dat u uw administratie erg goed op orde houd.

Waar u tegenaan loopt is dat u mogelijk belastingvoordelen misloopt omdat u bij een van de werkgevers slechts loonheffingskorting mag toepassen (aan te raden is de belasting dus volledig zelf te betalen, hou daar ook rekening mee: hou zeker 35% apart als u daar voor kiest).

Ook zullen werkgevers als zij vaak nee van u horen geneigd zijn anderen te gaan vragen om diensten op te vullen die wel vaak kunnen. Het kan dus zijn dat als u veel aanvragen krijgt van een werkgever bij de andere werkgevers een negatieve indruk en minder werk of zelfs ontbinding van het contract als resultaat overblijven.
Het is aan de andere kant wel een prima manier om veel verschillende werkervaringen op te doen en een heel afwisselende werkweek te hebben. Het zal wel een zijn die fysiek meer eisend is dan een reguliere baan bij een werkgever.

Ook zult u niet betrokken worden bij overleggen, is het daarmee erg belangrijk om u goed te laten informeren bij aanvang van het werk (waar u overigens lang niet altijd de tijd voor gegund krijgt) en loopt u daarmee het risico handelingen verkeerd uit te voeren (want ondertussen anders afgesproken) en/ of als niet volwaardig medewerker behandeld te worden (helaas zijn de ervaringen met uitzend- en oproepkrachten niet overal even positief en dat word soms geprojecteerd op nieuwe medewerkers).
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.