intake vergoeding
Auteur | Bericht |
---|---|
Yvonne |
Geplaatst: donderdag 26 Mei 2011 12:22
hallo, wat zou ik kunnen vragen voor vergoeding bij een 1e gesprek van +- 30/40 min. en daarbij ook reiskosten (benzine e.d.)? bedankt, yvonne |
Geplaatst: donderdag 26 Mei 2011 12:32
Zolang U geen contract heeft kunt U niets vragen voor een intake aan een Pgb-houder. U moet dan duidelijk zijn naar de toekomstige opdrachtgever, dat die niet uit het budget de intake kan betalen. |
|
Star Counseling |
Geplaatst: donderdag 26 Mei 2011 20:45
Een eerste (vrijblijvend) kennismakingsgesprek is bij mij altijd gratis. Mocht er daarna nog een (intake)gesprek nodig zijn voor verheldering van hulpvraag of bij complexe situaties waarbij een zorg/begeleidingsplan gemaakt moet worden, dan regel ik eerst het zakelijke gedeelte met de PGBhouder (overeenkomst afsluiten) en reken ik daar het voor mij gebruikelijke begeleidingstarief voor en de gebruikelijke km vergoeding. |
Geplaatst: donderdag 26 Mei 2011 21:47
Wij doen gratis intake en geven vooraf aan hoe we te werk gaan en wat er van ons wel en niet verwacht kan worden ( b.v. terug bellen binnen 24 uur maar niet constante bereikbaarheid) zodat een cliënt goed geïnformeerd een beslissing kan nemen, dit voorkomt teleurstelling en misverstanden. Jolanda |
|
Francis |
Geplaatst: donderdag 26 Mei 2011 21:52
Ik reken geen kosten voor een intake gesprek. Tenslotte wil je er een opdracht aan over houden en ik vind een intake gesprek dan ook een prettige manier om nader kennis met elkaar te maken en daar horen na mijn idee geen kosten bij. Wanneer ik iets aan wil schaffen in een winkel krijg ik ook gratis advies en hoopt men dat ik daar koop. Wanneer ik een indicatie voor iemand aan moet vragen, reken ik alleen extra kosten wanneer men de opdracht niet bij mij afneemt. Blijft de opdracht dus bij mij dan is de aanvraag een stukje service. Mocht de voorkeur uitgaan naar een andere zorgverlener, dan vraag ik een vergoeding voor de gemaakte tijd. Ik bespreek dit altijd zodat men hiervan op de hoogte is en ik krijg hier nooit vreemde reacties op. De benzine onkosten declareer ik bij de belasting 0.19 ct per kilometer en de reistijd gebruik ik voor mezelf als voorbereiding op een gesprek. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk