1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

thuiszorgmakelaar

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 26 Mei 2011 21:41
Hallo allemaal, als we het over zakkenvullers hebben, dan heb ik hier ook iets.Mijn vrouw had al 25 jaar longproblemen ( ze is 2 weken geleden gestorven) en naast mijn baan van zo’n 70 uur per week, zorgde ik voor het grootste deel voon de schoonmaak, de was,boodschappen etc. dat is een tijd goedgegaan tot ik last kreeg van div reumatische aandoeningen. Weg werk, en ik kon minder doen.
de grotere kinderen die al het huis uit waren, beloofde van alles, maar ja….. uiteindelijk hoorden we van de P.G.B. regeling, zodat we niet meer afhankelijk waren van “mantelzorg”. Dit werd geregeld door de Thuiszorgmakelaar, wel we hadden eerder de rekening in huis als de verwachte toename in hulp. we moesten zeker 1600,- euro betalen aan die meneer uit Tilburg,maar dat kwam wel uit het P.G.B. daarnaast een paar honderd euro uit eigen zak.
is het niet ronduit schoftig dat er mensen zijn die ten koste van een ander zijn problemen veel geld verdienen aan een service die het C.I.Z. c.q. zorgkantoor of een goede bekende die betrouwbaar is gratis doen??? het blijkt een franchice onderneming te zijn, waarbij mensen in het veld het werk doen en de klappen opvangen en elke maand de verplichting hebben om geld over te maken naar het hoofdkantoor. Hoe werk je rottigheid in de hand?ik ben benieuwd of er meer van dit soort ervaringen zijn.
.
Marizjenne Geplaatst: zaterdag 28 Mei 2011 22:48
Goedenavond Johan

Ik ken het verschijnsel. Ik heb een aversie tegen dit soort praktijken. Dat is waarom ik, als zorgverlener zelf een website, folders heb laten maken. Zodat clieenten mij weten te vinden. Op die manier kunnen de clieent en zorgverlener zelf bepalen hoe ze de zorg vorm willen geven. Zonder de extra kosten en bemoeienis van derde. Als ik word benaderd en heb geen plek meer dan stuur ik ze kosteloos door naar een andere zorgverlener. Wel zo leuk voor de ander. Ben nu een jaar bezig als zelfstandige ondernemer en heb 10 clieenten, die blij zijn met mij. Daar ben ik best trots op. :D
Geplaatst: donderdag 02 Juni 2011 08:43
Ik zou iedereen er graag op willen attenderen dat er ook positieve organisaties zijn die door diverse zorgverzekeraars en bepaalde gemeenten worden vergoed. Dat is de mantelzorgmakelaar. Helaas als je dit woord intikt op google komt de thuiszorgmakelaar naar boven. Schandalig want de mantelzorgmakelaar is iets heel anders. Ze geven duidelijk aan welke diensten ze bieden (alle regeltaken op gebied van zorg en welzijn) en of het wel of niet vergoed wordt. Ik ben helemaal niet voor een verrassing komen staan maar wist precies waar ik aan toe was.
Het zijn ook hele deskundige mensen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.