uurtarief "oppassen" met een klein beetje extra
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 29 Mei 2011 21:34
Onze dochter heeft vermoedelijk MCDD. Haar opvoeding valt ons zwaar, vandaar dat we en PGB hebben gekregen om wat ontlast te worden. Bij anderen is onze dochter bijna vergelijkbaar met kinderen die geen stoornis hebben. Natuurlijk gebeurt er soms wel eens iets waardoor ze in paniek is of boos maar over het algemeen gaat het prima. Wij krijgen daarna meestal de rekening in de vorm van emotionele uitbarstingen. Ik zoek nu iemand die zaterdags 4 uurtjes op onze dochter en zoon (heeft geen stoornis) wil passen aan huis. Het is de bedoeling dat de persoon wat met ze speelt, knutselt enz. De kinderen spelen natuurlijk ook zelf. Wat moet ik zo'n persoon betalen? Ik heb namelijk EUR 50 voor 4 uur aan PGB toegewezen gekregen. Wat is een normaal uurtarief? Alvast bedankt! Groeten, Karin |
|
Johanna |
Geplaatst: vrijdag 03 Juni 2011 14:09
Ik wil u graag meer uitleggen hierover maar kan u geen pm sturen, misschien kunt u contact met mij opnemen middels een pm of anders kunt u mij vinden tussen de advertenties van zorgaanbieders. |
Lianne |
Geplaatst: zaterdag 04 Juni 2011 12:05
Waarom zou je het hier niet gewoon op het forum uit kunnen leggen? Er is natuurlijk een verschil in tarief als je kijkt waar je voor kiest; een gediplomeerd proffesional, een student, of een buurmeisje. Dus ik weet niet wat je in gedachten hebt? |
Heleen |
Geplaatst: zaterdag 04 Juni 2011 22:10
Misschien denk ik te simpel, maar als je 50 euro voor 4 uur hebt, dan lijkt 12 euro 50 mij het uurtarief. :D |
Geplaatst: zaterdag 06 Augustus 2011 00:04
Je kunt ook een lager tarief geven, afhankelijk van de leeftijd bijv. Dan kun je de hulpverlener vaker / langer inzetten |
|
Edward |
Geplaatst: dinsdag 04 Oktober 2011 00:00
wat mijn pbg-werk ervaring mij leert is dat een tarief tussen de 10-20 euro toch wel normaal is, vaak vragen professionals meer (denk aan 30/40 euro), maar als het puur op oppassen gericht is lijkt me de logische berekening in een van de andere reacties van 12.50p.u. toch wel een normaal bedrag. groeten! |
Pim |
Geplaatst: woensdag 05 Oktober 2011 09:45
12,50 euro per uur is gezien het feit dat er via de regeling dienstverlening aan huis (vereenvoudigde loondienst) meer kosten op het bordje van de werknemer komen het minimum wat redelijk is. 10,01 euro per uur is het minimumloon dat u verplicht ben minimaal te betalen aan iemand in loondienst. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: donderdag 06 Oktober 2011 15:13
Je schrijft dat je € 50,- voor 4 uur hebt toegewezen gekregen. Ik snap dit niet. Ik neem aan dat je de functie begeleiding hebt gekregen Deze tarieven liggen aanzienlijk hoger dan de 12,50 per uur waar jij op uitkomt. Zelf heeft ons kind de funcyie begeleiding individueel klasse drie en dat komt neer op 4 tot 6,9 uur per week. Daar staat op jaarbasis een bedrag van €10585 voor. Ga je uit van het maximum in deze klasse van 6,9 uur krijg je al een bedarg van (10585:52 weken= 203,56 per week. Als je dat dan weer deelt door 6,9 uur krijg je in deze klasse minstens 29,50 per uur., wat je aan een hulpverlener uit kunt betalen.Dit staat in geen enkele verhouding tot het bedrag van 12,50 wat hier wordt genoemd. Je krijgt mijns inziens per uur toch wel meer, of het moet zijn dat je begeleiding groep /1 dagdeel hebt gekregen wat je echter inzet als "oppas" in uren???? |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk