1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Bezuinigingen PGB: mail de staatssecretaris!

Auteur Bericht
Nationale Hulpgids team Geplaatst: dinsdag 31 Mei 2011 12:55
Onze partner Per Saldo is boos over de plannen om voor de meeste mensen het pgb af te schaffen. Woensdag vergadert het kabinet of dit besluit definitief wordt. Daarom roept Per Saldo iedereen op om vandaag of morgen hun verhaal te mailen naar de staatssecretaris om te vertellen hoe het leven eruit zal zien zónder pgb.

Meer weten? Op http://bit.ly/kDe5c9 lees je hoe je mee kunt doen!

En wil je via Twitter ook op de hoogste blijven van wat er leeft onder de mensen: veel berichten worden daar geplaatst met hashtag #PGB.
Creazorg Geplaatst: dinsdag 31 Mei 2011 19:35
Ik ben hier heel boos over. Want dit gaat ten koste van de Cliënten waar geen misbruik wordt gemaakt en die moeten straks boeten voor ander mans fouten.
Of in het ergste geval belanden ze in een inrichting/ verzorgingshuis en zijn ze binnen de korst keren overleden of vereenzaamd. En ze worden niet in hun waarde gelaten en ze krijgen niet de zorg die ze verdienen.

met vr. gr. Renie Hofstra
Karin Geplaatst: dinsdag 31 Mei 2011 20:08
Dit is erg kortzichtig en gaat voor de goede verstaander op de midden lange termijn al heel veel geld kosten..
PGB schrappen lijkt makkelijk scoren in bezuinigingen, maar zal onze maatschappij en economie zwaar gaan belasten. Ben benieuwd hoe wijs onze politieke leiders zijn..
Silvia Geplaatst: woensdag 01 Juni 2011 18:56
:cry: Ik ben moeder van 4 kinderen waarvan 3 met een pgb. Als de regering doorgaat met deze bezuinigingen moet ik straks afstand doen van mijn gezin en 3 kinderen opzoeken in een instelling. Dan worden ze een nummer. Dankzij het pgb kunnen ze in huis blijven. Als ik de hulpverleners moet geloven nemen ze liever het recht in eigen hand om een gezin uit elkaar te rukken. Dan zeggen ze ook nog'dat dat beter is voor het kind en het gezin. :evil:
pas als je in de praktijk kijkt naar de gevolgen weet je nog niet meer wie hier nu eigenlijk de beperking heeft, je kind of ik als ouder
Star Counseling Geplaatst: donderdag 02 Juni 2011 15:19
Voor wie wil heb ik ook nog een lijst met emailadressen van kamerleden waarbij zorg in hun portefeuille zit. Ik weet niet of ik die lijst hier mag plaatsen, maar je kunt me altijd benaderen om die lijst toe gemaild te krijgen. Ik ben ook vrij makkelijk te vinden via het www als je het niet via mijn profiel op deze site wilt doen.

Zelf heb ik al een lange persoonlijke mail gestuurd naar al deze kamerleden. En geloof me, de meesten doen er echt iets mee! Dit heb ik mogen ervaren toen ik begin dit jaar ook gebruik moest maken van deze emailadressen i.v.m. de maatregel dat budgethouders niet meer voor budgethouders mochten werken. Dus als je de moed en puf hebt om je persoonlijke verhaal en wat het voor jou betekent je PGB kwijt te raken te mailen, zou ik zeggen: Doen!
Mariëtte Geplaatst: donderdag 02 Juni 2011 15:54
je kunt ook gewoon

[email protected]

en [email protected] ( de griffier )mailen
dan komt het ook bij alle leden vws terecht

het zijn gewoon openbare adressen

of het zin heeft is een tweede
leuk als iemand naar je luistert ,maar is dat wat je wil ?

bovendien: waarom zou je,je bang laten maken ? dat is toch precies waar men al heel lang mee bezig is,angst zaaien via de media en het volk leugens proberen verkopen.

Maar deze keer kon zich men wel eens verkijken op wat er gaat gebeuren
ik voorzie een groot verzet,zo niet opstand.veel mensen zijn het zat en niet alleen in de hoek van de chronische zieken/ mensen met een beperking
Daarom gaan de plannen pas in vanaf 2014 als deze verantwoordelijke regering allang weer weg is ??
rutte onze 'schijnheilige,achter de ellebogen premier weet dondersgoed waar ie mee bezig is

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.