Kan ik nog een her-indicatie aanvragen dit jaar?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 01 Juni 2011 23:58
Verbijsterd door de PGB afschaffing! Bezuinigingen in het speciaal onderwijs! Afschaffing wahjong uitkering! Maar dus ook verlies van TOG bij verlies PGB! Niet te geloven. Heeft het nu nog zin om een herindicatie aan te vragen? Mijn PGB verloopt dit jaar november. Ik heb een indicatie voor PV, verblijf kortdurend en begeleiding. |
|
Pim |
Geplaatst: donderdag 02 Juni 2011 11:56
Beste Miran, Tot 1 januari 2014 krijgt u nog gewoon een PGB uitgekeerd. Ook bij herindicatie krijgt u deze als u aan de voorwaarden voldoet. Na 1 januari 2014 is er een mogelijkheid dat u geen PGB meer krijgt als u of degene waarvoor u een PGB aanvraagt geen verblijfsindicatie (meer) heeft. Dat heet extramurale zorg (zorg buiten een instelling). U kunt dat dan wel aanvragen bij een instelling als Zorg in Natura en ik hoop ook bij ondernemers (daar ben ik al enige tijd met een groep voor aan het lobbyen, het staat er met enkele woorden genoemd in de visiebrief dat het ministerie dat ook wil, er zijn echter nog een boel hobbels te nemen). Het laatste woord over deze voorstellen is nog niet gezegd en het is dus ook de vraag of deze plannen van het kabinet kunnen doorgaan. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Sandra |
Geplaatst: dinsdag 07 Juni 2011 18:18
ik wil niet cynisch zijn hoor, het is goed dat er marktwerking op de zorgmarkt is en blijft en dat zelfstandige zorgverleners een eigen bedrijf kunnen opzetten. Maar voor mij als PGBhouder (vertegenwoordiger) heb ik te maken met zeer lage tarieven waarvoor je gewoon niet iemand kunt inhuren. en als er iemand van een zorginstelling inhuurt dan gaat daar van alles vanaf waardoor er maar weinig netto zorg tijd van overblijft. Wij doen en en, een beetje gepassioneerde zelfstandig zorgverlener en beetje zorg in natura in de vorm van een dagbesteding (das dus van 0900-1500) en een beetje mensen met een gouden hart tegen een minimaal loon om de zorg voor onze kinderen rond te krijgen. En juist deze goedkope zorg zou door dit kabinet om zeep geholpen worden. Ik ben druk met regelen, maar als dit doorgezet wordt flikker ik alles neer. Dan is er geen keuze en moeten onze oudste kinderen (tweeling) naar een instelling. Zeker geen win win situatie. En zeker geen bezuiniging |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk