UREN VERANTWOORDING
Auteur | Bericht |
---|---|
I.m. |
Geplaatst: maandag 13 Juni 2011 16:11
Voor onze zoon hebben wij een pgb budget ontvangen.wij willen nu zelf de zorg en begeleiding geven, maar weten nog niet zo precies hoe en wat. Zijn zzp is klasse 6 voornamelijk begeleiding15 uur begeleiding per week hij is autisch, iq 60, en shizofreen.\ Op dit moment is hij onrustig en daarom dagelijks door ons naar school gebracht en opgehaald en max 2 uur begeleid. dit is dan meer dan 15 uur per week. mag je meer uren per week aan begeleiding via pbg uitbetaalt krijgen. wie weet hoe wij dit moeten verantwoorden , en moet je dagellijks de uren en dagen precies door geven aan het zorgkantoor of geef je bijv gewoon 20 uur per week vast zondere enige uitleg? |
Heleen |
Geplaatst: maandag 13 Juni 2011 18:25
Maak het uzelf niet zo moeilijk. U (eigenlijk uw zoon) krijgt een bepaald bedrag. Stel 1200 euri per jaar. Dat is dan 100 euri per maand. Dat geeft u uzelf dan als maandloon. Leg dit bedrag in een van SVB site te downloaden overeenkomst vast. Pas als er om gevraagd wordt hoeft u te verduidelijken wat uw begeleiding precies inhoudt. :D |
Ad |
Geplaatst: maandag 13 Juni 2011 22:04
Hallo, Omdat hij een pgb-zzp heeft , heeft hij dus veel zorg nodig en zal het budget behoorlijk van niveau zijn. Zoals gezegd kun je met hem een zorgovereenkomst sluiten. Wanneer hij je uit gaat betalen moet je daarover premies en belasting betalen. Ikzelf heb ook een pgb-zzp en betaal mijn zorgverleners uit via de SVB. Die doen in de meeste gemeenten (deze hebben een contract met de SVB) de salarisadministratie voor pgb budgethouders helemaal gratis. Bovendien ben jij dan als "werknemer" (omdat denk ik de zorg voor hem op meer dan 4 dagen plaatsvind) verzekerd tegen ziektewet en je het recht op vakantie, spaarloon,etc. Je zoon wordt jou werkgever... Doordat de SVB jou salaris berekend en de premies afdraagt aan de fiscus krijg je ook geen problemen met de fiscus. Ook krijg je netjes elke maand een salarisstrookje en jaarlijks een jaaroverzicht. Dan is het eenvoudig de zorgkosten te verantwoorden want alles staat "op papier".... Mijn advies is om contact op te nemen met de SVB, je te laten informeren over de mogelijkheden en te vragen naar het informatiemapje voor PGB ers. Daar staat alle info in. En indien je daarna nog vragen hebt kun je ze altijd bellen. Zie hier de link: http://www.svb.nl/int/nl/ssp/index.jsp Succes, :wink: Ad. |
I.m. |
Geplaatst: donderdag 16 Juni 2011 09:40
he hallo, nog bedankt voor het reageren en jullie nuttige advies. Ik ga er gelijjk mee aan de slag. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk