1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zorg zelf bepalen?

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 16 Juni 2011 20:51
Mijn zoontje heeft een indicatie voor Tijdelijk verblijf en voor begeleiding in groepsverband, mag hij het budgetgedeelte van begeleiding ook gebruiken voor het tijdelijk verblijf? zo kan hij dan bv een week logeren ipv het weekend dat er nu is.
Geplaatst: vrijdag 17 Juni 2011 14:55
Als het gedeelte begeleiding in groepsverband PGB is en geen ZIN mag dit.

Als je met de huidige aanbieder voor begeleiding een PGB-contract hebt lopen, let dan op of je een opzegtermijn hebt en/of een vast bedrag per maand hebt afgesproken.Zo ja dan loop je de kans te moeten betalen voor diensten, die je niet afneemt.

Als de indicatie nu in ZIN wordt verstrekt moet je eerst bij het zorgkantoor ZIN omzetten in PGB.
Geplaatst: zaterdag 18 Juni 2011 06:55
bedankt! ik had de vraag ook aan het zorgcentrum gesteld maar kreeg er geen duidelijk antwoord op, nogmaals bedankt voor de snelle reactie
Geplaatst: zaterdag 18 Juni 2011 11:23
Graag gedaan.

P.S.: Op dit forum nog zelden gelezen: Het is niet toegestaan voor dezelfde zorgsoort PGB te hebben en tegelijkertijd ZIN af te nemen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.