Uurtarief en apart tarief voor dag/dagdeel?
Auteur | Bericht |
---|---|
Wendy |
Geplaatst: zaterdag 18 Juni 2011 12:09
Hallo, ik ben benieuwd of er mensen zijn die met hun clienten een apart tarief per dag of dagdeel hebben afgesproken. Ik vraag 25 euro bruto per uur als freelancer. Sinds kort heb ik er een nieuwe client bij en deze vroeg mij of we een bedrag kunnen afspreken als ik bijvoorbeeld een hele dag van 8 uur maak. Anders wordt het 200 euro en dan houden ze weinig budget over. De meeste uren die ik daar gaan maken zullen tussen de 1 en 3 zijn, het zal dus maar af en toe voorkomen. Wie heeft er ervaring mee en wie heeft er tips? |
Star Counseling |
Geplaatst: zaterdag 18 Juni 2011 14:25
Bij een tarief per dagdeel wordt er vanuit gegaan dat het gaat om begeleiding in een groep. Dat lijkt mij in de situatie die je beschrijft niet het geval. Daarbij is het maximum tarief dat je per dagdeel (= max 4 uur) mag rekenen is per 01/01/2011 is vastgesteld op 57 euro per dagdeel. Je mag dus nooit méér dan die 57 euro per dagdeel rekenen. Voor de budgethouder is dat natuurlijk behoorlijk voordelig, maar of het voor jou dan nog rendabel is, is nog maar de vraag. |
Star Counseling |
Geplaatst: zaterdag 18 Juni 2011 14:29
25 euro bruto per uur is m.i. een keurig tarief dat lager ligt dan wat de meeste ZZP'ers rekenen. (ik reken ook 25 euro per uur, maar tot nu toe was ik daar wel een uitzondering in als ik het vergeleek met anderen). En als het maar incidenteel voorkomt en je normaliter 1-3 uur werkt kan ik me niet voorstellen dat die incidentele momenten zo'n aanslag op het PGB van de zorgvrager zijn dat hij/zij het niet meer kan betalen. En anders stel je voor dat je niet 8 uur maar 6 uur werkt bijvoorbeeld. (als dat mogelijk is) |
Matthijs |
Geplaatst: zaterdag 18 Juni 2011 15:09
Ik krijg dit soort vragen ook wel eens en kom mensen dan meestal wel tegemoet. Mijn gangbare tarief is € 27,50 per uur voor begeleiding. Als ik deze vraag zou krijgen zou ik denk ik voor een dag van 8 uur 6 uur in rekening brengen, mits het ook duidelijk is dat het budget op termijn niet toereikend is om die 8 uur te betalen. Sowieso vind ik de ruimte die er binnen het budget is best wel bepalend: ik kom ook in een gezin waar een heel krap budget is en daar heb ik afgesproken dat ik nooit meer dan 2 uur in rekening breng. Meestal is die 2 uur ook voldoende, maar soms ga ik daar overheen. Daar is geen geld voor, dus is het in feite vrijwilligerswerk. Ik zit daar niet mee, mijn cliënt is er erg bij gebaat en dat is toch het belangrijkste. Het gaat hier overigens om een gezin waar ook geen geld is om zelf een deel van te begeleiding te betalen. |
Wendy |
Geplaatst: vrijdag 24 Juni 2011 11:03
Bedankt voor jullie reacties :) Ik heb nu afgesproken dat als ik meer dan 6 uur werk ik dan mijn uurtarief verlaag. Tussen de 0 en 6 uur vraag ik dus mijn normale tarief en vanaf 7 uur vraag ik 5 euro minder per uur. Als het dan eens voorkomt dat ik een hele dag moet werken is het op die manier opgelost. |
Cailin |
Geplaatst: maandag 27 Juni 2011 17:30
Gaat het hier om begeleiding of is het een mix van begeleiding Verzorging en misschien zelfs wel verpleging? |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk