Mag meerderjarige broer betaalt worden vanuit pgb
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 21 Juni 2011 11:34
Hallo, Voor mijn 16-jarig zoon heb ik pgb toegewezen. Dit voor begeleiding. Inmiddels ben ik dan ook zoekende naar een hulpverlener. Maar ik heb de volgende vraag. Mijn zoon heeft odd-adhd waarbij voornamelijk de odd problemen oplevert. Als mijn zoon uitgaat is dit meestal samen met zijn 18-jarige broer. Nu is het zo dat mijn oudste zoon altijd goed op zijn broertje let tijdens het stappen gaan. Als er problemen ontstaan grijpt mijn oudste zoon in. Als het ware begeleidt hij zijn broertje dus om er voor te zorgen dat hij niet in de problemen komt. Nu vraag ik mij af: Mag mijn oudste zoon ingehuurd worden door zijn broertje als de heren op stap gaan? Wie zou mij hier meer over kunnen en willen vertellen? |
|
Geplaatst: dinsdag 21 Juni 2011 12:17
Dit mag (nog) wel. Toch rijst bij mij de vraag of er geen betere bestedingsmogelijkheden zijn voor begeleiding bij deze aandoening. Wat U voorstelt is gesubsidieerd stappen en verdringing van mantelzorg; dat is heden ten dage not done. Bovendien van alcoholgebruik worden de aandoeningen niet beter. Voorstanders van het schrappen van een PGB vinden dit een schoolvoorbeeld en een uitwas, waarvoor PGB niet bedoeld is. U speelt hen met Uw voorstel in de kaart. |
|
Geplaatst: dinsdag 21 Juni 2011 12:25
Dank je wel voor de reactie. Ik ben ook druk zoekende naar een reguliere begeleider voor mijn zoon. Maar het probleem met 'stappen' is wel aanwezig. Gelukkig gaat hij niet elk weekend uit en is ook vaak in de jeugdsoos te vinden waar ze hem prima opvangen. Maar inmiddels heeft mijn zoon al 1 rechtzaak tegen zich gehad vanwege het in elkaar slaan van een jongen die zijn zusje (mijn dochter) langere tijd heeft aangerand. Een 2e rechtzaak moeten we voorkomen. Daarom is het in zijn belang dat er iemand op hem let. Mijn oudste zoon kan tijdens het stappen niet alles doen wat hij zou willen omdat hij toch op zijn broertje let. Het zou dan ook niet om megabedrag gaan wat mijn oudste zoon zou ontvangen maar een kleine vergoeding lijkt mij op zijn plaats. |
|
Geplaatst: woensdag 22 Juni 2011 19:05
Hier gaat het PGB dus aan kapot. Familieleden die lekker het PGB-budget van het beperkte gezinslid aan wie het budget is toegewezen aan zichzelf opmaken onder het mom van "begeleiding". Er is heus wel een betaalde professionele begeleider te vinden. Die enkele keer dat de oudste zijn jongste broer meeneemt is toch normaal in elk gezin. Het zou ook betekenen dat uw oudste zoon officieel in dienst is bij uw jongste zoon met contract, ziektewet voorzieningen en alles. Vindt u dat een gezonde gezinssituatie? Het zou ook betekenen dat uw jongste zoon opdrachten geeft aan uw oudste zoon, raar toch? Vergis u niet het budget is van uw jongste zoon en niet van u!!! |
|
Daimy |
Geplaatst: donderdag 23 Juni 2011 17:46
ER IS HEUS WEL EEN PROFFESIONELE BEGLEIDER TE VINDEN? Nou en zo gaat het dus niet! Inmiddels heb ik al heel wat begleiders over de vloer gehad (allemaal via zoek zorg.nl)en er was er niet één die alles volgens de regels wilde doen. Ik heb ook P.G.B.voor mijn dochtertje en ook ik huur opa en oma in,omdat die vetrouwd zijn en weten waartoe mijn dochtertje in staat is. Dit mag wel degelijk! Als je goede afspraken maak en een overeenkomst sluit. Je kan wel zeggen zo gaat het P.G.B. kapot,maar laat de overheid eerst is kijken hoe het staat met de zorginstellngen in dit land. Mijn oudste dochter past ook vaak op haar zusje,maar daar krijgt ze niks voor. Ik vind het goed dat er P.G.B. is maar het moet inderdaad op een normale nette manier uitgegeven worden.Maar het valt niet mee om goede begleiding te vinden. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk