Nog geen nieuwe herindicatie!!!
Auteur | Bericht |
---|---|
Inez |
Geplaatst: dinsdag 21 Juni 2011 13:07
Mijn pgb houder heeft nog geen nieuwe herindicatie. De vorige liep tot 18 juni 2011. Meerdere malen heeft zij erachter aan gebeld. Dit keer kreeg ze te horen dat haar contactpersoon op vakantie is. 4 Juli wordt zij terug gebled door een waarnemend collega en zal dan horen wat de hoogte van het PGB zal gaan worden. Mag dit zolang duren??? Pgb houder durft nu niet iemand in te huren om de angst dat er straks veel minder PGB is. |
Geplaatst: dinsdag 21 Juni 2011 14:56
Dat mag enkele maanden duren. In dit geval had de formele aanvraag in maart moeten worden gedaan. Dan had het besluit er in juni al moeten liggen. |
|
Geplaatst: dinsdag 21 Juni 2011 14:56
Binnen 8 weken moet er een beslissing genomen worden. Bestuursrecht. CIZ of BJZ? U dient een klacht in en eist een uitspraak! Ik kan het voor u na gaan hoe ik dat met BJZ heb gedaan. Maar binnen een week was het toen wel geregeld!!! |
|
Geplaatst: donderdag 23 Juni 2011 16:30
Tenzij er officieel (een brief dus) is gekomen vanuit de indicerende instantie dat de indicatietermijn verlengd word. Dan mag het maximaal 16 (!!) weken duren.. Dus: - Heeft ze de aanvraag officieel ingediend (met dag en datum en daar bewijs van)? - Heeft ze bezwaar gemaakt op de termijn? (Als ze een brief heeft gekregen kan dit niet en moet je je er helaas bij neer leggen, een optie is dan ambtshalve verlenging vragen tot nieuwe indicatie) Dan pas kun je wat..en overweeg of je ook iets wilt want mijn persoonlijke ervaring is dat vaak een bezwaar langer onderweg is als de paar weken dat ze "over termijn" gaan. Mocht ze alles aantoonbaar hebben dan is een kort geding ook nog een optie om een nieuwe indicatie (aansluitend op de oude) af te dwingen..maar ook daar maak je geen "vrienden" mee, dus ook daar moet je je afvragen of het zinvol is.. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk