Terug betalen??
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: maandag 27 Juni 2011 23:17
Mijn zorgvrager is opgenomen in het ziekenhuis en bij het zorgkantoor vertelden ze me dat mijn salaris inderdaad nog 2 maanden wordt door betaald maar wanneer deze opname langer duurt dan 2 maanden of overgaat in verpl.huis opname ik deze 2 maanden terug moet betalen. Dat lijkt me vreemd want dat betekent eigenlijk dat ik dit salris moet reserveren voor het geval dat? Ik ben in loondienst voor 8 uur verdeeld over 3 dagen. |
Ad |
Geplaatst: dinsdag 28 Juni 2011 16:53
Kijk eens bij mijn reactie achter deze link: https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=1949 Er is GEEN zorg in de tijd van opname van de budgethouder geweest en heeft het zorgkantoor dus het recht je salaris te laten terugstorten want er is dan in die tijd geen zorg verleend... Vervelend maar zo zijn de regels... :? |
Matthijs |
Geplaatst: dinsdag 28 Juni 2011 18:56
Als je in loondienst bent lijkt me dat in strijd met het arbeidsrecht. Maar ik heb er niet echt verstand van. Ik zou het niet zomaar accepteren in elk geval. |
Geplaatst: dinsdag 28 Juni 2011 21:22
Het beste kan je even contact opnemen met de SVB. Er is mij ooit verteld dat wanneer een budgethouder overlijdt, de werknemer recht heeft op 2 maanden doorbetaling van salaris, als een soort "opzegtermijn". Omdat je als het ware van de ene op de andere dag zonder werk komt te zitten. Volgens mij is dit bepaald in het arbeidsrecht. Wanneer een budgethouder wordt opgenomen in het zkh kan ik me voorstellen dat een soortgelijke constractie geldt? Ik weet het niet hoor, maar volgens mij kan de SVB je hier alles over vertellen. |
|
Geplaatst: donderdag 30 Juni 2011 10:16
Na twee maanden wordt het PGB opgeschort. Waar staat dat na twee maanden ziekenhuisopname PGB moet worden terugbetaald met terugwerkende kracht? Volgens de SVB contracten mag na overlijden nog twee maanden worden doorbetaald, afhahkelijk van de overeenkomst. Dit is echter voor zover er nog geld over is;. het PGB zelf stopt op de dag van overlijden. In het verleden bestond de 10% regeling, die voor dit doel zeer geschikt was. Deze regeling is evenwel enkele jaren geleden afgeschaft. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk