1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

logeeropvang

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 29 Juni 2011 10:32
Onlangs heb ik voor mijn zoontje bij de herindicatie groepsbegeleiding klasse 1 gekregen. Wij willen ons zoontje naar een zorgboerderij laten gaan. We hebben deze indicatie gekregen voor dagopvang. Wij kunnen helaas onze zoon niet op de woensdagmiddag laten plaatsen. Het voorstel van de zorgboerderij is nu om hem 1x in de 2 maanden te laten logeren. Dan komen we net uit met het bedrag wat daarvoor staat. Alleen is nu mijn vraag of dit dan wel mag, omdat hij volgens bureau jeugdzorg geen tijdelijk verblijf nodig heeft.

Saskia
Geplaatst: donderdag 30 Juni 2011 00:19
In welke regio woon je dan?
Geplaatst: donderdag 30 Juni 2011 12:46
Ik woon in Ede Gelderland
Star Counseling Geplaatst: donderdag 30 Juni 2011 16:02
Ja dat mag! binnen een PGB heb je bestedingsvrijheid, dat betekent dat je zelf mag kiezen waar je het PGB voor inzet, zolang datgene wat je inzet maar onder 1 van de functies binnen de AWBZ valt. Daar logeeropvang (onder de noemer kortdurend verblijf) een functie binnen de AWBZ is, mag je dat dus inzetten vanuit het PGB, ook als daar geen indicatie voor afgegeven is.
Geplaatst: donderdag 30 Juni 2011 16:23
star counseling

dank je wel voor het antwoord, fijn om te weten. Dan staan we straks achteraf tenminste niet voor een onaangename verassing wat geld betreft.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.