1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zondags en feestdagen : extra betaald of niet?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 29 Juni 2011 15:00
ik werk op oproep basis als verzorgende voor iemand met een PGB en het is mij nog niet duidelijk of, zoals in een gewoon zorginstelling, de zat/zondagen en feestdagen extra betaald zijn (stom, maar ik durf het aan deze cliente, vanwegens zijn conditie, niet te vragen...). Kan iemand mij hiermee helpen met de juiste informatie? ik zou haar/hem heel dankbaar zijn.
Francis Geplaatst: woensdag 29 Juni 2011 15:38
Beste Julie

Of je in het weekend en met feestdagen of avonduren extra word uitbetaald ligt aan welke afspraken er gemaakt zijn bij het opstellen en ondertekenen van de overeenkomt. Normaal gesproken gelden er een tarief voor ma t/m vrijdag tussen 7.00 uur en 20.00 uur. Avond/nacht tarief is van 20.00 uur en 07.00 uur. In het weekend en op feestdagen geldt over het algemeen een hoger tarief. Over dit soort zaken behoor je afspraken te heben vastgelegd met de zorgvrager om onduidelijkheden te voorkomen. Ondanks de conditie van je zorgvrager denk ik dat je gewoon in gesprek moet gaan en het moet voorleggen. Op basis van zijn standpunt kan je de zaken alsnog vast gaan leggen. Ik wens je succes en maak het gewoon bespreekbaar. :D
Pim Geplaatst: woensdag 29 Juni 2011 22:16
Beste Julie,

Er zijn geen wettelijke regelingen voor tarieven voor nacht, avond of weekenden.
Er zijn collectieve afspraken gemaakt voor bedrijven en instellingen en die hebben zich daaraan te houden.
Privé personen niet. Als er niets is afgesproken in het contract geld dus het loon ongeacht de tijden.