1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

hoeveel voor belasting

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 30 Juni 2011 19:06
Hallo ik ben voor het eerst gaan werken voor een pgb persoon,hoeveel % moet ik opzij leggen voor de belasting te betalen?
Pim Geplaatst: donderdag 30 Juni 2011 22:06
Beste Wilma,

U werkt niet bij een PGB persoon, maar u werkt waarschijnlijk voor iemand met een zorgvraag die een budget heeft.
U werkt als u in loondienst werkt via de zogeheten Regeling Dienstverlening aan Huis.
Hieraan zijn speciale voorwaarden verbonden. Zoek ze op en lees deze goed door.
Afhankelijk van uw totaalinkomen kan het zijn dat u heel weinig belasting betaald of zelfs helemaal geen. De laagste tariefschalen zijn 35% belasting (inclusief sociale lasten).
Vraag aan uw werkgever of deze de verloning laat doen via de Sociale VerzekeringsBank (SVB) want dan krijgt u gewoon loonbriefjes per maand. U dient wel te zorgen voor urenverantwoordingen per maand inclusief uw naam, adres, woonplaats, datum wanneer u gewerkt heeft en aantal uren alsmede uw bankrekeningnummer.
U mag dit opsturen per e-mail naar uw werkgever.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: zaterdag 02 Juli 2011 18:16
Dank u wel Pim, ben nu al veel wijzer geworden en kan ik info verzamelen.
groet Wilma Janssen :D
Creazorg Geplaatst: dinsdag 05 Juli 2011 08:47
Hallo

Je moet ervan uit gaan dat je 1 derde op zij moet leggen voor de belasting.
gr. Renie
Lianne Geplaatst: woensdag 06 Juli 2011 10:29
Daarbij moest ik ook Zvw-kosten afdragen. Weet iemand hoeveel procent dat is? Volgens mij rond de 7 procent?
Geplaatst: donderdag 07 Juli 2011 15:26
Hoi,

Als het goed is houd de werkgever de premie in,hij is echter ook verplicht deze inhouding weer aan je te vergoeden. Als je hetzelf moet afdragen moet je het ook ergens vergoed worden,Over de vergoeding moet je dan wel belasting betalen.
Het percentage is 6,9% over de eerste €32300 die je verdient.
Als zzp'er is het 4,8%
Maar als je in loondienst ben moet er op je loonstrookje staan dat het ingehouden word,
Maar ook dat het vergoed word. Die bedragen dienen dus even hoog te zijn.
Met vriendelijke groet Marco van Zanten
Geplaatst: woensdag 10 Augustus 2011 08:16
En de premie's voor werknemersverzekeringen als AOW en WW..
Lianne Geplaatst: donderdag 11 Augustus 2011 13:28
Ik kreeg van de budgethouders gewoon aantal uur x brutoloon uitbetaald. Ik was dus in loondienst. De 'loonstroken' waren de standaardformulieren van het zorgkantoor. Ook niets meer dan aantal uren x uurloon en totaalbedrag van die maand.
Ik heb nu over mijn PGB inkomsten nav mijn belastingaangifte die 6,9% ZVW-kosten over het gehele bedrag terugbetaald. Dit is dan niet correct?

Met de belastingschaal van ongeveer 35% had ik wel rekening gehouden. Maar eigenlijk niet met de 6,9% van de Zvwkosten. Hier was ik niet van op de hoogte. Dus daarom vraag ik me af of het wel klopt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.