Fraudegevoeligheid pgb: hoe zit dat?
Auteur | Bericht |
---|---|
Nationale Hulpgids team |
Geplaatst: donderdag 07 Juli 2011 15:41
De regering moet wel gaan bezuinigen op het pgb, want er wordt enorm mee gefraudeerd. Tenminste, dat horen we de hele tijd. Maar de cijfers die dat zouden kunnen onderbouwen, daar horen we niets over. Dus zijn we benieuwd naar uw ervaringen. Heeft u weleens gehoord van pgb-fraude, of die zelf meegemaakt? Of juist niet? Want concrete verhalen, daar kun je wat mee. [url=http://us2.campaign-archive1.com/?u=a7b69306ffc7efb9bca3ef545&id=3d6525d7cd&e=]Kortom: mail ons![/url] |
Star Counseling |
Geplaatst: donderdag 07 Juli 2011 19:33
ik heb jullie een mail gestuurd! |
Geplaatst: vrijdag 08 Juli 2011 10:16
Fraudeberichten zijn meestal een slag in de lucht. Fraude is: Salaris uitbetalen voor zorg, die door de ontvanger van salaris niet geleverd is. Juist dit wordt niet gecontroleerd, aangezien de PGB houder dit moet controleren. De PGB-houder moet goede afspraken hierover maken en controleren of die worden nagekomen. Centraal bij PGB staat de eigen regie. Mensen, die dat niet willen of kunnen horen geen PGB te krijgen, juist omdat zij de hulp niet kunnen controleren onafhankelijk van de zorgaanbieder. Het is nog steeds mogelijk, dat mensen de aanvraag verzorgen, die zelf de zorg leveren, hetgeen kan leiden tot minimale zorg tegen maximale tarieven. De zorgkantoren hebben zelf boter op hun hoofd: ik moet alle sofinummers en namen doorgeven aan het zorgkantoor. Vervolgens moet ik lezen, dat loon wordt overgemaakt aan mensen met niet kloppende sofinummers. Dit zou toch kort na de eerste de beste verantwoording moeten uitkomen en niet jaren moeten duren? Met één telefoontje naar de belastingdienst kun je dt te weten komen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk