1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ww

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 09 Juli 2011 08:44
Ik werk al 11 jaar ,12 uur per week verdeeld over 3 dagen bij een gehandicapte.
Heb een vast contract bij haar.
Nu loopt het de laatste tijd niet zo lekker tussen ons, zij is ook zwakzinnig , en kan moeilijk praten.
Nu loop ik erover na te denken om bij haar te stoppen, alleen vraag ik mij af heb ik ook recht op ww, als zij met wederzijdse goedkeuren ontslag voor mij aanvraagt ?? Heb ook al contact gehad met het uwv, maar die konden mij hier niet gelijk antwoord opgeven, omdat het allemaal zo anders is geregeld met een pgb salaris !! Ja, ja goed geregeld dat pgb, denk ik dan !! Maar goed, weet iemand dit ??

Groetjes Ceesie
Geplaatst: zaterdag 09 Juli 2011 14:46
Neen.

U werkt op 3 dagen in de week. Alleen bij méér dan 3 dagen in de week heeft U recht op WW. Er is zeer waarschijnlijk geen WW-premie betaald, waardoor U met uw vaste contract toch niet verzekerd bent tegen het WW-risico.
U had zich vrijwillig bij de UWV kunnen verzekeren, maar dat heeft U kennelijk niet gedaan.

Alleen als Uw werkgever zich jegens U aantoonbaar slecht als werkgever gedragen heeft kunt U zich tot de kantonrechter wenden en aanspraak maken op de "kantonrechterformule"; de bewijslast ligt bij U als eiser.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.