rekeningen schrijven

Auteur Bericht
Nelleke Geplaatst: woensdag 27 December 2006 20:41
Hallo,

Waaraan moeten rekeningen eigenlijk voldoen? Tot nu toe werkte ik niet meer dan 2 dagen per week bij elke cliënt, maar nu ik officieel freelancer ben volgens de belastingdienst werk ik ook vaker bij cliënten. Ik verstuur 1x per maand mijn rekeningen. Moet ik de gewerkte uren per datum noemen(dat deed ik tot nu toe) of kan ik ook op de factuur zetten: in week 52: 8 uur gewerkt?
Taco Geplaatst: donderdag 28 December 2006 19:49
Hoi Nelleke,
Per januari zal ik ook werken via freelance contracten ipv via 2 dagen regeling. Wat er verandert is de functie van de urendeclaratie. Deze wordt bijlage naast de nota waarop niet veel meer zal verschijnen dan 'voor de verleende dienst(en), het bedrag, jouw gegevens e.d. Oftewel: de urendeclaratie is nu alleen nog voor de gezinnen het bewijs van gewerkte uren, die ze moeten verantwoorden naar het zorgkantoor.
Tot nu toe was de urendeclaratie mijn 'nota'.

Ben alhoewel wel benieuwd hoe anderen dit zien/doen.
Inge Geplaatst: vrijdag 05 Januari 2007 15:45
Hoi Nelleke en taco,

ik heb altijd al als freelancer gewerkt en mijn facturen moeten aan de volgende voorwaarden voldoen.

Je n.a.w gegevens en je kvk en of btw nummer en sofinummer
de dagen wanneer je hebt gewerkt en de uren
dat de zorg door jou is verricht

en... en dat vind ik erg bizar maar het moet toch.. de factuur moet ondertekend zijn... nu heb ik zelf nog nooit een factuur met een handtekening gehad.. maar ja.. het staat toch dat het moet dus dan doe ik het maar.

als jullie willen kan ik wel een voorbeeld van een factuur opsturen.. dan kan je zien hoe die is opgebouwd..

groetjes
Inge
Nelleke Geplaatst: vrijdag 05 Januari 2007 23:12
Hoi Inge,

Ja mijn facturen voldoen dan tot nu toe wel aan de eisen, maar ik vroeg me af nu ik bij sommige cliënten zoveel uren over de vloer kom of dat allemaal expliciet op de factuur moet staan... het wordt zo'n waslijst!

Overigens heb ik ook altijd ruimte voor handtekening zorgverlener en budgethouder onderaan de nota, maar ik heb nu ook een cliënt waar de nota's ongetekend naar toe gaan (via mail), de SVB heeft daar geen bezwaar tegen gemaakt...
(verwijderd) Geplaatst: zondag 07 Januari 2007 11:18
Beste Collega`s

Ik factureerd per 2 weken.

Ik heb een Urenverantwoording (Specificatie) gemaakt per 2 weken die ik als bijlage met de Factuur mee stuurd.

Hierdoor blijf jou factuur overzichtelijk.

- De totale gewerkte uren komt te staan.
- Reistijd en Reiskosten. (indien afgesproken met je zorgvrager)

En natuurlijk alle andere nodige gegevens:

Groetjes,
Geplaatst: donderdag 15 Maart 2007 12:58
zou iemand die ook freelance verzorgende is een copy van een "lege"fractuur naar mij willen sturen.ik ben net startdende en weet ongeveer een schema hoe en wat er in moet staan maar niet precies en hoe ik het moet verdelen etc.
het zou mij erg goed op weg helpen.

email: [email protected](edited by moderator)via het profiel kan je een email naar deze persoon sturen.

bedankt alvast.
Geplaatst: donderdag 20 November 2008 16:33
Zo ! Het is inmiddels enige tijd geleden dat hier het betreffend bericht geplaatst hebt, maar ik ben nu startend freelancer, en men stelde voor om een voorbeeldfactuur toe te kunnen mailen.
Wel, graag zou ik deze willen ontvangen... Je kunt hem mailen naar
[email protected](edited by moderator) via het profiel kan een email naar deze persoon worden gestuurd.

Alvast bedankt voor de moeite !!
Groeten, Imke
Matthijs Geplaatst: vrijdag 21 November 2008 00:35
Omdat er zoveel mensen om vragen heb ik mijn modelfactuur even ontdaan van privégegevens en ter download gezet:

www.xxxxxx (edited by moderator) kan via profiel.

Ik heb zelf nog niet gehad dat de gegevens van het vel afliepen maar in dat geval zou ik de factuur zoals al gezegd opsplitsen in een simpele vermelding van het aantal uren en een bijlage met specificatie van de gewerkte uren.

Hartelijke groet,
Matthijs Wolthers

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.