particuliere woonruimte in combinatie met zorg
Auteur | Bericht |
---|---|
Petra |
Geplaatst: dinsdag 19 Juli 2011 11:55
Hoi, Ik ga binnenkort een klein atelier bouwen voor privé doeleinden. Daarnaast hou ik een grote ruimte over, welke van keuken en andere gemakken wordt voorzien. Deze overige ruimte zou ik kunnen verhuren aan mensen die tijdelijk een andere woonruimte nodig hebben door scheiding, verhuizing of andere reden. Mijn droom is eigelijk om de ruimte te verhuren in combinatie met een stuk zorg. Ik zou er het liefst een alleenstaande LVG-er of anderszins hulpbehoevende in willen. Ik zou dan een stuk begeleiding en coaching iedere dag aan kunnen bieden. Ik heb een SPH diploma en heb meerdere vriendinnen ook werkzaam in de zorg die me zouden kunnen ondersteunen. Denken jullie dat hier vraag naar is en hebben jullie misschien tips tot wie ik me kan richten om deze droom te realiseren? Ben benieuwd naar jullie reactie, Groet, Petra |
Matisse |
Geplaatst: donderdag 21 Juli 2011 12:56
Hoi Petra, Ik denk zeker dat hier vraag naar is. Alleen de vraag hoe je bij de mensen terecht komt die deze vraag hebben kan ik ook niet voor je beantwoorden. MIsschien kan je eens wat zorginstellingen (zorgboederijen of restaurants) benaderen en de vraag voorleggen? Ik weet dat er met name in de gehandicaptenzorg, ook LVG veel ouders zijn die niet geheel tevreden zijn over de zorg en liever willen dat hun kinderen op een kleinschaligere woonvoorziening terecht zouden kunnen. Ik weet ook dat er zulk soort projecten zijn opgericht door diverse ouders. Ook gezien de wachtlijsten nog steeds in de jeugdzorg, waar ook veel jongeren met een LVG niveau tussenzitten. MOet dit van de grond kunnen kijken. Het enige wat me nu te binnen schiet is dat er bij grotere zorginstellingen regelmatig naar "gasthouders" wordt gevraagd. Daarbij neem je kinderen in huis, is een soort zelfde constructie. Succes, groet, Matisse |
Ferry |
Geplaatst: donderdag 21 Juli 2011 16:30
hoi Petra, ik ben jaren geleden ook eens begonnen met zo´n opzet. Echter door omstandgheden s dat spaak gelopen. Dit lijkt me een strak plan. k werk al jaren in de hulpverlenng en ik ben nu woonbegeleider in een projekt voor 18+ jongeren... Dat is best cool...echter door bezuiniging bij Xonar moet ik daar weg. mocht je willen brainstormen dan sta ik daar open voor. {deleted by moderator: e-mailadressen zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact} gr. ferry |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk