1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

oproepcontract

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 27 Juli 2011 14:13
Volkskrant van 27-7-1011,internetpagina:

"Een oproepkracht met een contract voor minder dan vijftien uur per week en onvoorspelbare werktijden, moet voor elke keer dat hij werkt minimaal voor drie uur loon ontvangen. Als een werknemer met zo'n contract op een dag 10 minuten werkt, moet hij de overige 2 uur en 50 minuten dus ook uitbetaald krijgen.

Dat heeft het gerechtshof in Leeuwarden onlangs besloten in een zaak die een taxichauffeuse had aangespannen. Zij vond dat ze te weinig betaald had gekregen. De taxichauffeuse ontving alleen loon voor haar nettowerktijd."

Goed nieuws voor PGB-werkers!
Geplaatst: donderdag 28 Juli 2011 11:37
Volgens mij staat iets dergelijks al jaren op de standaardcontracten van de SVB vermeld.
Cailin Geplaatst: zondag 31 Juli 2011 16:56
Ja, dat klopt, ik doe het alleen anders, mensen krijgen van mij geld voor het feit dat ze oproepbaar zijn, en dus geen andere ingewikkelde clienten kunnen helpen. Je bereikt ongeveer het zelfde maar doet het net even anders

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.