aansprakelijkheid als BIGverpleegkundige die oppast
Auteur | Bericht |
---|---|
Hadewijch |
Geplaatst: woensdag 03 Augustus 2011 16:48
Ik ben geregistreerde BIGverpleegkundige en wil gaan oppassen op een waarschijnlijk autistische kleuter. Nog is er geen officiële diagnose, nog is er geen pgb (mocht die nog lukken). Vraag 1: hoe zit het met mijn aansprakelijkheid als ik oppas, ofwel zonder pgb, ofwel met? Is dat verschillend? Vraag 2: Moet ik mij, als BIGverpleegkundige, verbinden aan een oppasorganisatie, of kan dat anders? Ik woon in Overijssel. Ervaringen met organisaties, mocht dat nodig zijn: graag! Help ! :) Dankjewel, Lizzy |
Gast |
Geplaatst: woensdag 03 Augustus 2011 21:19
Je hoeft je niet te verbinden aan een oppasorganisatie. Als je een pgb arbeids overeenkomst sluit met de ouders (het kind) dan ben je verzekerd via de SVB. Als je geen pgb overeenkomst heb dan ben je zelf aansprakelijk en kun je je daarvoor verzekeren. :D |
Annet |
Geplaatst: vrijdag 19 Augustus 2011 12:55
Volgens mij zijn wij als zorgverleners nooit verzekerd via de SVB. Ik ben ook wel benieuwd hoe het dan precies zit, want helaas kwamen er weinig reacties op deze vraag. Ik heb als zelfstandige in ieder geval wel een aansprakelijkheidsverzekering. Ook voor inzittenden tijdens vervoer ben ik goed verzekerd. Uiteindelijk ben ik als zzp 'er mét BIG registratie en PGB-contract, altijd verantwoordelijk voor het kind dat aan mij toevertrouwd is. Ook voor materiele zaken ben ik verzekerd. Ik heb dan wel geen clënten met dure MINK-vazen, maar toch...als ik per ongeluk iets duurs laat vallen wil ik het wel kunnen betalen. Gelukkig heb ik zelf nog nooit zoiets meegemaakt , en is er door mijn cliënten nog nooit naar gevraagd, maar ik zou toch alle zelfstandigen ten sterkste aan willen raden om een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) te nemen. m.vr.gr. Annet |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 20 Augustus 2011 13:03