misbruik BSN
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: woensdag 03 Augustus 2011 20:24
ik ben er net achter gekomen dat een vroegere cliënt van mij in haar verantwoording mij heeft opgegeven als zorgverlener (zij had mijn gegevens omdat ik vroeger haar zorgverlener ben geweest) Deze verantwoording gaat echter over een periode waarin ik haar zorgverlener niet was. Zij heeft bij mij opgezegd omdat ik geen deal met haar wilde sluiten waarbij \zij geen zorg kreeg , het PGB deels aan mij betaald en de rest in eigen zak steekt. Ik heb het zorgkantoor gebeld en die doen niets! Wat nu? |
Heleen |
Geplaatst: woensdag 03 Augustus 2011 20:59
Als het goed is heb je een schriftelijk bewijs van opzegging ontvangen, zodat je in elk geval geen belasting hoeft te betalen over inkomsten die je in die periode niet ontvangen hebt. :D |
Geplaatst: maandag 08 Augustus 2011 12:15
Toch raar: Je zou verwachten, dat dit voor het zorgkantoor/gemeente een signaal is om tot intensieve controle over te gaan. Als de belastingdienst deze gegevens van het zorgkantoor ontvangen heeft krijgt U een navordering mét boete, waardoor U slachtoffer van fraude wordt. U zou aangifte kunnen doen bij de poltitie. Dat maakt Uw zaak sterker als U van de belastingdienst een navordering krijgt. |
|
Star Counseling |
Geplaatst: maandag 08 Augustus 2011 12:57
Eén ding begrijp ik niet zo goed in dit verhaal. Er is dus alleen bij de verantwoording iets opgegeven, maar ik neem aan dat de budgethouder geen facturen van u heeft of een ondertekend urenbriefje? Verder sluit ik me aan bij laatste advies: aangifte doen, eventueel ook nog melding doen bij de belastingdienst, zodat zij al op de hoogte zijn. Voor eventuele stappen richting budgethouder zou u ook advies in kunnen winnen bij Per Saldo, de ombudsman of het CVZ. Raar inderdaad dat het zorgkantoor niets doet, hoewel het ook kan dat ze wel degelijk na uw melding een intensieve controle zijn gaan doen, maar u daarvan niet op de hoogte hebben gebracht (dat zijn ze namelijk niet verplicht). |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk