vakantie
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 04 Augustus 2011 13:24
Beste ervaren allemaal, Een vraagje: ik ben zorgverlener en samen met de vertegenwoordiger van de (minderjarige) budgethouder heb ik onze vakanties al vroegtijdig in het jaar besproken en op elkaar afgestemd. Nu gaat de budgethouder ineens direct na mijn vakantie op vakantie naar het buitenland met een andere (geen vaste) zorgverlener (hoorde ik 5 dagen voordat ik terug zou komen van vakantie) en zit ik na mijn vakantie nog thuis terwijl deze uren eigenlijk gewoon voor mij op de kalender stonden. Heel erg leuk maar hoe zit het nu met mijn uren? Heb ik het recht om die voor mij ruim van tevoren geplande zorg die nu naar een andere zorgverlener gaat gewoon ook doorbetaald te krijgen? (1 week normale uren en daarna 6 dagen ingeplande 24uurs zorg vanwege de vakantie van de rest van het gezin) Ik heb een vast arbeids- cq zorgcontract (SVB) met variabele uren. Als ik niet werk krijg ik dus niets betaald. Alvast bedankt voor jullie antwoord! |
|
Pim |
Geplaatst: donderdag 04 Augustus 2011 20:40
Beste Helena, Ik zou u willen aanraden deze vraag voor te leggen bij de Sociale Verzekerings Bank aangezien zij op de hoogte zijn van alle details rondom arbeidsrecht en verloning. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: vrijdag 05 Augustus 2011 10:17
Ik zal er vast uitkomen met de wettelijk vertegenwoordiger als ze terug is van vakantie maar baal ik er wel een klein beetje van. Ik krijg nu geen salaris over juli omdat de vervanger van de wettelijk vertegenwoordiger (de vertegenwoordiger is ook op vakantie maar met de andere gezinsleden) niet akkoord gaat met de door mij opgegeven uren. Zij wil mij dan deze maand een voorschot overmaken als de vertegenwoordiger terug is van vakantie. Dat is jammer want dan draag ik dus meer loonbelasting af de volgende maand. (Een groter gedeelte valt in een andere, hogere schijf omdat de twee maandsalarissen voor loonheffing bij elkaar op worden geteld door het SVB.) Ik heb inmiddels contact gehad met de SVB en het blijkt inderdaad dat de reeds geplande uren uitbetaald moeten worden omdat het buiten mijn schuld om is dat ik niet kon werken. |
|
Geplaatst: maandag 08 Augustus 2011 12:39
Volgens mij heeft U zonder meer recht op doorbetaling als U een contract heeft om op vaste dagen te werken. Als U een oproepcontract heeft, heeft U in principe geen recht op doorbetaling van de uren, behalve als U al langer voor deze mensen werkt. In dat geval telt de flex-wet, waardoor U recht heeft op doorbetaling van het gemiddelde uit het voorgaande kwartaal. Dit laatste is weer niet het geval als U korter dan 6 maanden voor deze mensen gewerkt heeft én heeft afgesproken, dat de flex-wet niet van toepassing is,. Uw belastingprobleem wordt in 2012 recht getrokken aangezien de belastingdienst uiteindelijk Uw inkomen vaststelt over alles wat U in 2011 verdiend heeft. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk