Opting-in?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 05 Augustus 2011 14:23
Als zorgverlener kom ik 16 uur per week (2 dagen) in dienst bij iemand met een PGB. Wat is voor mij het voordeel om voor opting-in te kiezen? Of juist het nadeel? De PGB houder zegt dat het beter voor mij is om voor opting-in te kiezen. Ben ik nog steeds via de volksverzekeringen verzekerd voor WW, WAO, ZVW etc met een opting-in? Wat betekend het voor mijn Inkomensbelasting aangifte en voorlopige aangifte van dit jaar? |
|
Pim |
Geplaatst: zondag 07 Augustus 2011 00:05
Beste Pieter, Als u bij een particulier werkt voor minder dan 4 dagen per week dan werkt u via de zogeheten Regeling Dienstverlening aan Huis. Deze regeling kent speciale voorwaarden en verplichtingen en is bedoeld om het eenvoudiger te maken voor particulieren om mensen in loondienst te nemen. U bent sowieso niet verzekerd voor werknemersverzekeringen tenzij u dit zelf regelt. U kunt kiezen voor opting in als u wilt dat de SVB uw sociale lasten afdraagt (belasting, premie zorgverzekeringswet). Lees verder aandachtig de informatie over deze regeling door. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 08 Mei 2012 22:46
Beste ... Ik heb een vraagje wat betreft opting-in Voor zover ik heb begrepen wordt bij opting-in de belasting al er van af gehaald. Dus het bedrag wat ik als hulpaanbieder ontvang is netto. Nu is mijn vraag : Als ik werk voor meerdere hulpvragers(minimaal 4 dagen), en gebruik maak van opting-in, moet ik dan aan het einde van het jaar ook nog belasting betalen? Mvg Bas |
|
Star Counseling |
Geplaatst: dinsdag 08 Mei 2012 23:05
Hallo Bas, Die minder dan 4 uur geldt PER zorgvrager, dus als je voor meerdere mensen werkt en in totaal meer dan 4 dagen maakt dat niets uit, zolang je voor één zorgvrager maar niet meer dan 3 dagen per week werkt. Opting-in heeft als voordeel dat de loonbelasting en inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet al wordt afgedragen door het Servicecentrum van de SVB. Dit betekent dat als je daarnaast verder geen (bruto) inkomsten hebt je in principe geen belasting meer hoeft te betalen. Waar je wel op moet letten is dat je maar bij één werkgever de loonheffingskorting laat toepassen (meestal is dit de werkgever waar je de meeste uren werkt) als je dat bij allemaal laat doen moet je namelijk wél aan het eind van het jaar belasting betalen, omdat er dan te weinig belasting is ingehouden op je loon. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk