1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Belasting PGB loon

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 08 Augustus 2011 22:42
Ik werk sinds kort als awbz begeleiding op PGB basis
Kan iemand mij vertellen hoeveel % belasting ik daar over moet betalen?

MVG Jeannie
Geplaatst: dinsdag 09 Augustus 2011 11:21
Dat hangt van Uw jaarinkomen af. Reserveer 41%, dan valt het niet tegen.
Saskia Geplaatst: donderdag 11 Augustus 2011 17:06
hi

ik leg over alles wat ik verdien 1/3 weg dan zit je altijd goed!!

gr saskia
Wanda Geplaatst: maandag 15 Augustus 2011 20:18
Hoe gaat het als je een free lance kontrakt hebt ,maar ook een zorgovereenkomst. Dus bij de ene pgb houder is werkgever krijg ook vakantie doorbetaald. Kan nu per week 5uur werken als freelancer,volgens pgb houder hou ik meer over omdat ik geen vakantie doorbetaald of ziektekosten.Moet pgb houder ook bsn nummer invullen op kontrakt,zelf opgesteld maar verkort. Dit is een a4 en die andere 9 pagina,s ongeveer. Moet toch ook bsn nummer weten? De verdiensten zijn 12.50 per uur. Als er een derde of 41 procent vanaf gaat vind ik het weinig. Als het zo blijft 12.50 dan vind ik het goed voor huishoudelijk werk. Heb geen VAR verklaring of ingeschreven bij KvK. Groeten W.
Jenna Geplaatst: dinsdag 13 September 2011 10:13
Ik ben zojuist gestart als ZZP'er. Het eerste jaar hoef je toch minder belasting in te houden? Hoeveel procent moet ik per maand van mijn verdiensten aftrekken?
Geplaatst: dinsdag 13 September 2011 13:18
"Het eerste jaar hoef je toch minder belasting in te houden?"

Dat is een misvatting. Belastingaanslagen gaan over het voorafgaande jaar.
Dus je moet belasting reserveren voor wat je dit jaar omzet en niet op basis van wat je vorig jaar verdiend hebt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.