1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

loon uit bijverdienste?

Auteur Bericht
Mies Geplaatst: vrijdag 12 Augustus 2011 02:29
Ik ben werkzaam als ziekenverzorgende in loondienst binnen een instelling (20 uur per week) Nu ben ik gevraagd door een PGB houder om daar per maand ongeveer 4 x een 24 uurs dienst te werken. Dit zou ik dan moeten doen op freelance basis??? Ik heb echter geen VAR en ben niet ingeschreven nog bij de KvK. Ik ben verder ook niet op zoek naar nog meer zorgvragers. Kan ik het verdiende opgeven bij de belastingdienst als loon uit bijverdienste en hoeveel % wordt er dan ingehouden?
Luca Geplaatst: vrijdag 12 Augustus 2011 09:33
ik geef het bij de belasting op bij overige inkomsten of zoiets.
het wordt dan bij jebruto loon opgeteld en dus betaal je (ik vermoed dat je 33% belasting betaald) er dus 33 % belasting over.
op zich niet zo onredelijk, aangezien je allerlei premies niet betaald die je als werknemer wel betaald, toch?
Geplaatst: vrijdag 12 Augustus 2011 13:32
Ik vermoed, dat U met Uw vaste baan de belastingkortingen al ontvangen heeft.
Voor Uw "bijverdiensten" moet U dus 41 % reserveren.
De aangifte doet U in 2012, waarna een aanvullende aanslag volgt.

U kunt ook nu al om een voorlopige aanslag 2011 vragen.

Als U gebruik maakt van de opting-in regeling van de SVB houdt de SVB de belasting in. Let op, dat U dan opgeeft, dat de vrijstellingen al elders benut zijn, anders ontvangt U in 2012 alsnog een aanslag.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.