(GE)SCHEIDEN
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 14 Augustus 2011 16:21
Beste mensen, Ik zou t fijn vinden wanneer t forum idd gescheiden blijft tussen de hulpzoekenden en hulpaanbieders. Dit gedoe hier dat hulpverleners commentaar komen leveren op hulpvragers,bevalt mij allerminst!!! Mensen moet hier vrij hun vragen kunnen stellen,op de manier waarop zij dat kunnen/willen, en niet hoe t vingertje van de hulpverlener wijst! t Zijn verdorie geen kleuters maar (hun) opdrachtgevers! Waarom is er dan n scheiding wanneer deze toch niet gescheiden is??? |
|
Geplaatst: maandag 15 Augustus 2011 12:02
Dan ontstaat er denk ik toch een klein probleempje: wat ga je doen met de grote groep die zowel hulpverlener als hulpvrager is? Verder is het in mijn ogen van belang dat beide kanten van de "streep" met elkaar blijven praten zodat je begrip voor elkaar kan krijgen. Maar dit is natuurlijk alleen maar mijn mening. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 15 Augustus 2011 12:32
Het lijkt mij verstandiger de persoon waarvan het bericht u niet bevalt daarover aan te spreken dan direct een scheiding aan te brengen tussen groepen die normaliter veelvuldig met elkaar omgaan. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Natasha |
Geplaatst: donderdag 18 Augustus 2011 17:45
Ik ben het met de 'Bewust' eens. Ook ik voel mij niet veilig op dit Forum. Met uitzondering van dit topic reageer ik dan ook nooit - al lees ik vaak op dit forum. De reden daarvoor is ook bij mij dat zorgverleners (=opdrachtgevers/werknemers) meelezen. Juist bij een PGB is het belangrijk je er goed van bewust te zijn dat zorgvragers en zorgverleners deels tegenstrijdige belangen hebben. Daarom pleit ik voor twee verschillende fora: eentje voor zorgvragers en eentje voor zorgverleners. |
Star Counseling |
Geplaatst: donderdag 18 Augustus 2011 20:47
blijft het feit dat er mensen zijn die beiden zijn. Om mijzelf even als voorbeeld te nemen. Ik ben zelf PGB houder én heb een minderjarige zoon met een PGB en daarnaast ben ik PGB zorgverlener! En dan? |
Geplaatst: vrijdag 19 Augustus 2011 10:02
Beste Nathasha, Wat jammer! Juist een andere mening dan die van jezelf kan je nieuwe inzichten geven. Natuurlijk is het niet prettig als je door reacties van anderen gekwetst wordt en dit zou voorkomen moeten worden maar als je niet weet wat de ander beweegt en ervaart dan is het heel moeilijk om vooraf in te schatten of iets kwetsend is. Als hulpverlener en hulpgebruiker kan ik me niet indenken dat een hulpverlener iemand bewust wil kwetsen of de les lezen. Een hulpverlener werkt erg hard voor een relatief laag loon met op dit moment veel onzekerheden. In mijn idee kan juist dit forum helpen om ons allen met elkaar in contact te brengen zodat we meningen kunnen uitwisselen en ideeën en kunnen samenwerken tot betere zorg. En ja dit kan als het mis gaat en je elkaar niet goed begrijpt kan dit lijden tot het kwetsen van anderen aan de andere kant is dit forum redelijk anoniem en kan je het dus gebruiken om info of andere meningen te krijgen zonder hierbij je eigen hulpverleners te betrekken. Mij heeft een andere zienswijze met betrekking tot mijn hulp geholpen. En de keer dat het mij echt gekwetst heeft heb ik buiten het forum (rechtstreeks) contact met die gene opgenomen. Sindsdien hebben we elkaar een aantal keer gesproken en hebben we werderzijds respect voor elkaar gekregen, we zijn het nog steeds niet altijd eens maar voor mij is dit een waardevolle relatie geworden. Jolanda |
|
Pim |
Geplaatst: zaterdag 20 Augustus 2011 13:39
Daarnaast zijn er wel degelijk fora specifiek voor hulpvragers. Zo is er voor mensen met autisme bijvoorbeeld het forum van PAS, zijn er voor allerhande chronische ziektes en handicaps ook specifieke fora en kunt u ook op zoek gaan naar praatgroepen of groepen met ervaringsdeskundigheid om u bij aan te sluiten. Probeer er eens op te zoeken of stel anders de vraag waar u naar op zoek bent zodat u daar bij geholpen kunt worden. Hoe concreter uw vraag daarbij is, hoe eenvoudiger het is u te helpen. Deze plek is specifiek bedoeld om vraag en aanbod van hulp via PGB bij elkaar te brengen. Niet om heel diep in te gaan op allerlei levensvragen waar u mogelijkerwijs mee worstelt. Die kunt u uiteraard wel bespreken of bespreekbaar maken met hulpverleners die u via deze website kunt vinden. Dat u daar eerst de door u gekozen hulpverlener voor moet leren kennen en langzaam aan vertrouwen is heel begrijpelijk. Dat het ook mogelijk is dat u daarbij mensen treft die geen hoogstaande kwaliteit aanbieden is helaas iets waar u wel rekening mee moet houden. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: woensdag 07 September 2011 12:47
De hulpverleners geven ook graag ongevraagd advies om in de smaak te vallen.Wellicht rolt daar nog een PGB-verdiensten uit. Die bemiddelingburo's en andere zogenaamde PGB- graaiers mogen van mij hard aangepakt worden. Dat soort mensen heeft er toe geleid dat de hulpvragers nu gekort gaan worden. Overal kosten voor berekenen om zoveel mogelijk te graaien uit het budget wat bedoeld is voor hulpverlening. Aanpakken die handel. :P |
|
Geplaatst: woensdag 07 September 2011 12:56
Neem nu deze site. Rekent geld als hulpverlener reageert op zorgaanbieder. Graait dus ook over de rug van gehandicapten. Kun je wel weer een draai aan geven.Is niet anders, toch?? :roll: |
|
Pim |
Geplaatst: woensdag 07 September 2011 13:05
Beste Ron, Ik zou u aanraden eens u te verdiepen in zaken voordat u beschuldigingen gaat uiten. Dat u frustraties heeft en zaken moeilijk vind om te begrijpen wil nog niet zeggen dat deze negatief zijn. ZoekPGBZorg biedt iets aan dat er eerder niet was en is daarmee zeer succesvol. De kosten die ze berekenen zijn zeer schappelijk te noemen. Wat betreft andere hulpverleners waar u mee te maken heeft: het is aan u om te beslissen om helemaal geen hulp te accepteren als u het niet wilt. Die hulp is er voornamelijk om te helpen bij dingen die u zelf niet lukken of ter ontlasting van moeilijke situaties. En die mensen moeten zelf ook ergens van leven. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk