Ciz Indicatie
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 19 Augustus 2011 16:52
Hallo mensen, Vorig week een indicatie brief gehad van ciz met het besluit dat ik 2 soorte zorg kan krijgen in pgb. Verpleging en persoonlijke verzorging. Eerst kreeg ik pgb voor persoonlijke verzorging maar na een herindicatie krijg er verpleging bij? Betekent dit dan dan ik dus pgb extra voor verpleging erbij krijg? Of wordt dit anders berekend? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. |
|
Pim |
Geplaatst: zaterdag 20 Augustus 2011 13:46
Beste Roy, Als u de indicatie verpleging erbij heeft gekregen en het onderdeel verzorging gelijk is gebleven heeft u dus een groter bedrag aan PGB toegekend gekregen. Daarmee heeft u dus meer mogelijkheden om zorg in te kopen. U mag er voor kiezen dit te gebruiken voor begeleiding, verpleging en verzorging omdat het PGB bestedingsvrijheid kent. U hoeft het ook niet allemaal te besteden, u mag ook meer gebruiken dan dat u krijgt, maar dan moet u zelf bij betalen. Als u uitbetaald betaal dan altijd uit via de bank. Bewaar ook de facturen/ urenverantwoordingen goed. Verloning voor mensen die u in loondienst zelf heeft ingehuurd kunt u gratis doen via de Sociale VerzekeringsBank zodat u zeker weet dat u alles correct uitbetaald. Zij verstrekken ook gratis u contracten om te zorgen dat u alles netjes heeft geregeld. Die kunt u downloaden van de website van de SVB: http://www.svb.nl (kopje PGB). Als u mensen in loondienst aanneemt, kan het zijn dat ze onder de Regeling Dienstverlening aan Huis vallen. Lees de voorwaarden daarvan goed door! Het is ook mogelijk mensen in te huren die werken als ondernemer (ook wel freelancer genoemd) of bij een bedrijf. U krijgt dan de zorg en betaald achteraf de factuur (controleer deze wel) en heeft daardoor minder administratie. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: zaterdag 27 Augustus 2011 14:34
Het geeft U ook de keus om pv in PGB vorm te ontvangen en verpleging als ZIN en omgekeerd. Met name verpleging is duuur met PGB, dus wellicht bent U beter uit met verpleging in de vorm van ZIN. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk