1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

welk contract?en verantwoording?

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 20 Augustus 2011 18:49
Hoi,ik vroeg me dus af welk contract ik moet gaan gebruiken,voor de 1 op 1 zwemles(ivm zijn stoornis ppd-nos)op een zwemschool?
en ook hoe ik dat moet verantwoorden,ivm wel en niet mogen......

grt Sandra
Geplaatst: donderdag 25 Augustus 2011 18:54
Volgens de lijst met toegestane vergoedingen van de zorgkantoren mag zwemles niet uit het PGB betaald worden. Ook niet als dit 1 op 1 moet gebeuren.
Geplaatst: donderdag 25 Augustus 2011 18:58
Voor zover ik weet:
- Zwemles zelf (de kosten van het individueel zwemmen) mag niet uit het PGB betaald worden.
- Begeleiding van en naar zwemles en tijdens het omkleden wel. Reiskosten zijn afhankelijk van je indicatie (wel of niet met vervoer)
- Over begeleiding TIJDENS de zwemles werd hier moeilijk gedaan. Gezegd werd dat als een zwemleraar individueel les gaf aan speciale kinderen, hij/zij geacht werd daar ook kennis van te hebben.

Dus mijn advies: bel gewoon het zorgkantoor en vraag specifiek welke begeleiding wel mag en maak duidelijk dat de zwemles anders bekostigd word.

Groetjes, Mery
Geplaatst: vrijdag 26 Augustus 2011 08:17
Met de zwemschool kunt u een zorgovereenkomst met een zorginstelling afsluiten. Voor de verantwoording is het belangrijk dat u een gespecificeerde rekening krijgt van de zwemschool, waar de kosten voor de zwemles en de extra begeleiding apart op zijn vermeld. Vraagt u na bij het zorgkantoor welke kosten u wel en niet uit het PGB kunt betalen.

Deze reactie is geplaatst namens het SVB Servicecentrum PGB.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.