1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

[START] Waar moet ik op letten als beginnend zorgaanbieder?

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: dinsdag 23 Augustus 2011 12:16
Beste Allemaal,

Persoonlijk vind ik het werken binnen een stichting steeds minder leuk worden.
Ik zou graag zelf de touwtjes wat meer in handen willen hebben, waardoor ik graag zorg wil verlenen aan mensen met een BPG-budget.
Nu is echter het probleem, ik weet absoluut niet hoe dat in zijn werking gaat/kan gaan, en ik wil daarom aan jullie vragen om meer verduidelijking.

Wat zijn namelijk de dingen waar ik op moet letten, en wat ik voordien allemaal moet regelen?

1. Bijvoorbeeld of ik een contract op moet stellen, (hoe doen jullie dat?)
2. Wat voor bedrag per uur is een reëel loon voor iemand van 25jaar, met een helpende welzijn diploma, spw 3 diploma,
en meer als 5jaar werkervaring in verschillende doelgroepen binnen de gehandicaptenzorg?
3. Waarvoor en hoe moet ik mij verzekeren voor onverwachtste situaties zoals ziekte/bedrijfsongevallen? En wat zijn de kosten hiervoor?
4. Hoe werkt het met belasting en hoeveel moet ik opzij zetten voor vakantiegeld/pensioen?
5. Hoe zit het met woon-werkverkeer? Word dat (deels) vergoed door de pgb-houder of moet je dat bij je uurtarief inrekenen?

Hoe hebben jullie dit gedaan? Ben ik nog iets belangrijks vergeten?
Mijn dank is groot als je (enkele) vragen van mij zou kunnen beantwoorden om mij meer duidelijkheid te geven.

Ik hoor graag van jullie,
Meiss
Geplaatst: dinsdag 23 Augustus 2011 13:49
Lees eerst eens de brochure PGB in 8 stappen: http://www.cvz.nl/binaries/live/cvzinternet/hst_content/nl/documenten/rubriek+zorgpakket/pgb/pgb-brochure-zorg-inkopen-in-8-stappen-2011.pdf.
Als je weet wat de PGB houder moet doen en laten weet je grotendeels wat je als hulpverlener mag en niet mag doen, al is het omdat anders de PGB houder in de problemen komt.

Een tarief: Neem het bedrag wat je in loondienst op je loonstrook hebt staan als bruto maandloon gedeeld op het aantal werkuren per maand. Je komt dan op een bruto uurloon. Vervolgens verhoog je dat bedrag met 30 a 50% met het oog op vrije dagen, vakantiegeld, eindejaarsuitkering, ziekterisico en pensioenopbouw.
Voor iemand op niveau 3 kom ik zo op een bruto uurloon tussen de €19.- en € 24.- per uur. Reserveer hiervan minstens 45 % voor de belasting, vakantie, ziektedagen en onwerkbare dagen.
Hoe meer uren een cliënt per week vast afneemt hoe lager het tarief kan zijn, hoe minder uren en hoe incidenteler, hoe hoger het tarief.

Bedenk, dat het een hele tour kan zijn om aan 36 declarabele uren per week toe te komen.
Uiteindelijk geldt de wet van vraag en aanbod met minimum-loon als basis.
Gast Geplaatst: dinsdag 23 Augustus 2011 15:58
Uw link lijkt niet te werken, kan dat kloppen?
Geplaatst: woensdag 24 Augustus 2011 10:55
Google eens : PGB in 8 stappen. Dan kom je vast op een werkende link.
Annelies Geplaatst: woensdag 24 Augustus 2011 14:39
Beste zorgverlener,

Desgewenst kun je een email naar mij sturen.
Dan ontvang je informatie over mijn digitale handboek. Speciaal geschikt voor zelfstandige zorgverleners, die werken voor cliënten met een PGB en particuliere cliënten.
Je kunt me vinden door te googelen op mijn naam. Op mijn website staat mijn email.

m.v.g.,

Annelies Blekman,
Thuisverpleegkundige
te Nieuwegein

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.