1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zorgverlener moet betalen voor berichten

Auteur Bericht
Annet Geplaatst: maandag 05 September 2011 17:10
Beste zorgvrager,

Wist u dat zorgverleners moeten betalen als we willen reageren op uw advertentie? Dat vinden we niet erg ALS we dan ook maar een reactie terug krijgen.

Het staat niet bij de "weetjes" dus maak ik u er op attent.
Het speelt nogal onder de zorgverleners.

In de praktijk komt het vaak voor dat we helemaal geen reactie krijgen, terwijl we (althans ik en ik denk de meesten onder ons) hun best doen om een goede reactie neer te zetten.

Ook als jullie ons "vinden" en vragen of we interesse hebben in jullie zorgvraag moeten wij betalen voor een reactie. Natuurlijk kunnen ook wij op de button "geen interesse" drukken maar dat vinden we / vind ik nogal bot.

Natuurlijk kunt u niet iedereen een persoonlijk antwoord sturen als u 30-40 reacties krijgt. Maar GEEN reactie vind ik niet zo netjes. En als u 5 tot 10 reacties krijgt: is het dan zoveel moeite om even iedereen te bedanken voor de reactie en te melden dat u inmiddels voorzien bent?

En natuurlijk zijn we/ben ik heel blij met uw reactie als blijkt dat u met mij/ons in zee wilt gaan.

Met vriendelijke groet,
Annet Mos
Geplaatst: woensdag 07 September 2011 12:30
hoeveel moeten jullie betalen? :shock:
Annet Geplaatst: woensdag 07 September 2011 21:33
Minimale afname is 5 berichten. Daarvoor betalen we €8,95. Als je meer berichten koopt is het naar verhouding goedkoper.
Het 1e bericht betaal je. De berichten daarna, met dezelfde zorgvrager, zijn gratis.

Het is dus gunstig voor ons/mij als je in je eerste bericht je e-mailadres zet, of je tel.nr. Dan kost het ons/mij geen bericht.

M.vr.gr. Annet
Geplaatst: donderdag 08 September 2011 09:29
Ik vind het goed dat je dit hebt vermeld. Was bij mij niet bekend.Ze profiteren hier dus via de advertenties van de hulpvragers.

Ik zoek me ook rot naar een andere site. Nu valt het mij wel op, dat Per Saldo (belangenbehartiger van de PGB-ers), ook overal een slaatje uit probeert te slaan.

Bijvoorbeeld: Koop je administratiepakket nu!!! Bij ons.

Als je zelf een beetje hersens hebt, heb je geen administratiepakket nodig.Gewoon een schrift of computer en een pen/muis.

Bedankt voor je reactie :lol:
Nationale Hulpgids team Geplaatst: donderdag 08 September 2011 15:09
Beste Bor & Annetmos,

In de veelgestelde vragen hebben we zojuist nog duidelijker aangegeven wat gratis is en wat betaald: zie onderstaande antwoord op de vraag "Wat kost het?".

@Bor Ik verwerp namens ZoekPgbZorg de opmerking dat we "profiteren via de advertenties van de hulpvragers" en "Per Saldo ook overal een slaatje uit probeert te slaan". Voor jouw eerste opmerking verwijs ik naar het onderstaande antwoord op de veelgestelde vragen.

Jouw opmerking over Per Saldo is onjuist. Er zijn ook pgb-houders die niet zo handig zijn met de administratie en daarom is ePGB ontwikkeld. Per Saldo ontvangt geen inkomsten uit ePGB en heeft zich altijd belangeloos ingezet voor ePGB en het digitaal verantwoorden, met als enige doel de pgb-houders te helpen.

@annetmost We maken al 8 jaar gebruik van een veilig berichtensysteem. Dat is om de privacy van pgb-houders te beschermen. In een volgende update van ZoekPgbZorg zullen de contactgegevens uit het eerste bericht worden gefilterd. Hierover zal de Pgb-houder bij het versturen van het bericht op de hoogte worden gesteld.

We zullen vanaf morgen Pgb-houders erop attent maken dat zorgaanbieders betalen voor het bericht. Wij hopen dat dit weer verder bijdraagt bij het verhogen van het aantal reacties op je berichten. Dankjewel voor deze suggestie.

Met vriendelijke groet,

Yves
Het ZoekPgbZorg Team

----- Uit de veelgestelde vragen: Wat kost het? ---------
https://www.nationalehulpgids.nl/zoek-pgb-zorg/help-faq.html

Op een rijtje wat gratis en betaald is op ZoekPgbZorg

Voor een Pgb-houder

- Plaatsen advertentie = gratis

- Sturen van berichten = gratis

- Reageren op berichten = gratis

Voor een zorgaanbieder

- Plaatsen van een advertentie = gratis

- Sturen van berichten aan pgb-houders en zorgaanbieder = betaald

- Reageren op berichten van pgb-houders en zorgaanbieders = betaald

- Laten opvallen van een advertentie = betaald

Wanneer een zorgaanbiedereen betaal bericht heeft gestuurd aan een pgb-houder of zorgaanbieder is alleen het eerste bericht betaald. Volgende berichten aan dezelfde persoon zijn gratis. De reden dat hierboven geen prijzen worden genoemd, is omdat deze prijzen variabel zijn. Dus afhankelijk van periode, locatie en type zorgaanbieder.

Waarom vragen wij geld?

Wij zijn al 8 jaar de grootste website in het pgb. We hebben tienduizenden pgb-houders geholpen een zorgaanbieder te vinden en tienduizenden zorgaanbieder geholpen bij het vinden van werk.

Wij vinden dat de pgb-houder niet zou moeten betalen voor het vinden van
een zorgverlener (zoals dat vaak bij bemiddelingsbureaus het geval is).
De zorgaanbieder verdient zijn boterham met het werken voor een pgb-houder. In ruil voor het vinden van werk vragen wij aan de zorgaanbieder een kleine vergoeding.

Wat doen wij met de inkomsten uit de betaalde diensten?

Dagelijks onderhouden wij de website, checken we tientallen advertenties, bemannen we een telefonische helpdesk, beantwoorden we tientallen vragen per email, ontwikkelen we nieuwe mogelijkheden, investeren we in promotie van ZoekPgbZorg, overleggen we met partners en zorgen er vooral voor dat pgb-houders de persoonlijke, kleinschalige zorg vinden die ze nodig hebben. Daar werken we elke dag met ons team aan en we zijn trots op het resultaat.
Annet Geplaatst: donderdag 08 September 2011 22:42
Beste PGBzorg medewerkers,

Ik ben blij dat er nu eindelijk wat wordt gedaan met mijn suggestie, nl. dat jullie bekend maken bij de PGB-houders dat wij moeten betalen voor advertenties.

Ik denk dat ik wel kan stellen dat ik namens heel veel zorgverleners spreek.

Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom wij zorgverleners moeten betalen als een PGB-houder ons benadert, en wij hebben geen interesse, maar willen niet meteen op de button "geen interesse" drukken, omdat we dat een beetje bot vinden. Zoals ik ook al j.l. op forum "zie vragen en suggesties ZoekPgbZorg" aan de orde heb gesteld.

Mijn vraag wordt/onze vragen worden dan meteen door jullie beantwoord als "dat kan niet".
Nu heb ik 2 mannen thuis die in de ICT werkzaam zijn en het kan dus wel.
Bijvoorbeeld door naast de button "geen interesse" een invulveld te zetten waarin de zorgverlener kan verduidelijken waarom er geen interesse is.
Datzelfde kan ook voor de zorgvrager gedaan worden.

Ik snap ook de opmerking aan mij gericht over dat jullie al 8 jaar....enz.
Dit is hier helemaal niet aan de orde. Het gaat hier over betalen en over fatsoen. En dat de zorgvrager alleen maar op de knop "geen interesse" hoeft te drukken en er dan vanaf is.
En: als een zorgvrager mij rechtstreeks benadert zonder dat ik reageer op zijn of haar advertentie, en ik wil reageren, en NIET d.m.v. even button indrukken omdat ik dat nogal bot vind, dat IK dan moet betalen.
Dat klopt toch echt niet.
Een goede communicatie in de zorg is erg belangrijk. Jullie zouden hiervoor betere faciliteiten kunnen maken.
Ik doe mijn best om een goede reactie neer te zetten op een advertentie van een zorgvrager. Ik wil dan ook graag een fatsoenlijke reactie bij de afwijzing met reden van de zorgvrager.
Het enige wat jullie nu doen is na 3 dagen een herinneringsmailtje sturen aan de zorgvrager. Dat kan dus echt veel beter.

Ik hoop dat jullie wat met de suggesties doen.
Pim Geplaatst: vrijdag 09 September 2011 21:44
Beste Yves,

Ik ondersteun het verzoek van Annet hierin van harte. Tact en souplesse zijn belangrijke onderscheidende factoren voor kleine ondernemers in de huidige zeer roerige en competitieve markt.
Ik hoop van harte dat je wat doet met de suggesties, want dat je een naam hebt opgebouwd is zeker in deze tijden geen garantie voor blijvend succes. Daar zal blijvend aan moeten worden gewerkt.

Ik snap dat het moeilijk is om iedereen tevreden te stellen. Ik begrijp ook best dat de investeringen die je moet doen in deze lastige tijd geprioriteerd moeten worden. Toch is dit wel een belangrijk punt waar heel wat ondernemers en mensen die in loondienst willen werken al op zijn afgehaakt. Ik gun je van harte dat het succes ook straks in 2012 en 2013 nog verder word uitgebouwd. Toch denk ik dat je hier wel enigszins moet meebewegen om interessant te blijven.
Ik merk aan mijzelf ook dat de interesse om te reageren fors is afgenomen door tendensen die ik bemerkt heb. Dat is zeker niet in jullie voordeel.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 12 September 2011 10:20
Beste Annet en Pim,

Bij de nieuwe versie van ZoekPgbZorg zal het mogelijk zijn om een reden aan te geven waarom je niet reageert op het bericht. Wij hopen dat het gevoel dat je bot overkomt dan wordt weggenomen.

Verder zijn we in deze tijden juist hard aan het investeren. De nieuwe versie van ZoekPgbZorg komt steeds dichterbij en we zijn met het hele team hard aan het werk.

Speerpunt van de nieuwe website is dat zorgaanbieders nog meer werk kunnen vinden. We hopen je zo snel mogelijk de nieuwe website te kunnen laten zien.

Met vriendelijke groet,

Yves
Het ZoekPgbZorg Team
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 12 September 2011 15:27
Beste Pim en Annet,

Ik moet mijzelf corrigeren.

In 2009 hebben we op verzoek van onze gebruikers al gezorgd dat je een reden kunt opgeven waarom je niet wilt reageren.

Je hebt nu de keuze uit de volgende opties als je geen interesse hebt:

- De advertentie sluit niet goed aan bij mijn wensen
- Ik heb al iemand gevonden via ZoekPgbZorg
- Ik heb via een andere weg al iemand gevonden
- Een andere reden (tekstveld om reden op te geven)

Yves
Het ZoekPgbZorg Team
Star Counseling Geplaatst: maandag 12 September 2011 20:30
Klopt Yves, die reden wordt echter niet meegestuurd als iemand op de knop 'geen interesse' klikt, je krijgt uitsluitend de melding dat de persoon geen interesse heeft en daaronder je eigen bericht. Dus niet die melding waarom iemand geen interesse heeft!
Nationale Hulpgids team Geplaatst: dinsdag 13 September 2011 10:04
Beste Starcounseling,

Zojuist heb ik het even gecheckt en je hebt gelijk.

Dus in de nieuwe versie van ZoekPgbZorg sturen we jouw zelfgeschreven reden mee in het bericht aan de Pgb-Houder.

Met vriendelijke groet,

Yves
Het ZoekPgbZorg Team

P.S. ik sluit dit onderwerp in deze categorie en verwijs naar de onderstaande link als je nog wilt reageren. Nu zitten we hetzelfde onderwerp in twee categorieën te bespreken.

https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=2001

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.