Geld over
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 06 September 2011 11:25
Hallo, Ik heb een PGB voor mijn zoontje(Asperger en ADHD).Ik heb pas laat iemand gevonden voor begeleiding.Dat is best zonde. Deze begeleiding houdt binnenkort op omdat er geen tijd na school meer over is om de begleidster te laten komen.Dat wordt allemaal veel te veel en er is dan te kort tijd. De enige dagen dat dat straks nog kan is donderdag avond,zaterdag later op de middag of zondag.Mijn zoontje heeft ook op school hulp(rugzakje),gaat daarnaast naar speciale zwemles (niet van PGB maar uit eigen zak) en zit op voetbal wat 2x in de week trainen inhoudt en zaterdagochtend wedstrijd.Ik begleid hem zelf daarin,hij doet dit al drie jaar en gaat erg goed.Heeft wel steeds bevestiging nodig etc. Hij heeft begeleiding op school vanuit het rugzakje van twee peronen.De rest doe ik allemaal zelf.Hij komt tussen de middag thuis etc.Best veel allemaal. Maar goed,de PGB gelden zijn tot oktober.Ik heb dan nog zo`n 1300 euro over wat ik dan waarschijnlijk terug moet storten naar het zorgkantoor.(grootste gedeelte wat nog over is is van groepsbegeleiding) Betekend dit dan dat ik bijvoorbeeld nog 1 maand gebruik kan maken van deze 1300 euro?Of kan dat het hele jaar nog?Wanneer moet dit terug? Mocht ik begleiding vinden voor de dagen die over zijn?Of misschien voor hulp op school?Zou ik daar nog wat mee kunnen? Ik krijg geen nieuwe PGB. Groet Nathalie |
|
Geplaatst: dinsdag 06 September 2011 13:33
U kunt dit geld alleen nog gebruiken, voor zover de begeleiding in september plaatsvindt. De feitelijke betaling kan later plaatsvinden, zolang op de nota staat, dat de uren in september besteed zijn. Ik ga er hierbij vanuit, dat de indicatie per 1-10-2011 afloopt en dat er betaald is tot 1-10. |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 06 September 2011 16:52
Beste Nathalie, Het is mogelijk om het PGB zo in te zetten als u zelf wilt, daarbij hoeft u zich niet te houden aan de indicatie uren die er voor staan, maar mag u alles inzetten voor individuele begeleiding of voor andere delen van de indicatie. Tot het moment dat de indicatie afloopt mag u uren inzetten. U kunt ook er voor kiezen om uzelf uit te betalen voor de extra begeleiding die uw kind nodig had. Dat is toegestaan. Als u geld over heeft dient u dit wel terug te betalen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk