1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verantwoording van AWBZ zorg

Auteur Bericht
Max Geplaatst: zaterdag 10 September 2011 09:14
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat er doelen gesteld moeten worden en een zorgplan aanwezig moet zijn.
Via de CIZ is een indicatie gesteld, de uren zijn na een ziekenhuisopname tijdelijk overstegen. De uren verantwoording is ingeleverd, dan komt de vraag om de zorgplannen ook op te sturen.....
We hebben heel uitbebreide zorgplannen, waar ook de WMO zorg doorheen loopt.
Vraag ik me af wat de functie is van de persoon die dat dan weer beoordeeld.
Zelf ben ik verpleegkundige en je zou denken dat ik wel onderscheid kan maken tussen AWBZ en WMO zorg.
Vermoedelijk heeft de beoordelaar niet het hele dossier gelezen, omdat alle uren zijn afgekeurd, het zou geen AWBZ zorg betreffen.....
We hebben het over een dementerende vrouw, die bij residiverende urineweginfectie delirant is.
Een ziekenhuisopname heeft gehad, 2 operaties heeft doorgemaakt, waarna een dijk van een delier is opgetreden.
Mw bleef in bed zitten wachten op hulp zorg en begeleiding, toonde totaal geen initiatief en inzicht in de situatie.
Maanden heeft het geduurd tot ze nu weer enigermate zelfstandig is en daar zou geen AWBZ zorg geleverd zijn....
Heel vreemd....
Als ik het nu goed heb begrepen, moet ik nu van alle dagen opschrijven wat er in de verleende zorg en begeleidingsuren is gedaan, dat moet binnen 6 weken als bezwaar ingediend worden.
Pfff heeft nog iemand voor mij een tip???
Will Geplaatst: donderdag 15 September 2011 14:43
Max 17
Een Zorgplan hoef pas de nieuwe buggethouders te maken per 1 januari 2012 ingaand.zet dit onderaan je brief.
Ik heb dit ook gehad hetzelfde als jij .
Maak een dagelijkse overzicht van het werk wat je op een of twee dagen doe .
zet erbij dat dit je dagelijkse ritme is over de hele periode.
Het volgende alle Zorg valt onder het AWBZ en de zorgkantoor hoort het gewoon uit te betalen. dit heb ik ook ingevuld.
zo is het bij mij uiteindelijk goedgekeurd.
Max Geplaatst: donderdag 15 September 2011 18:28
super, dank je wel voor je reactie.
Ik heb nu eerst maar bezwaar gemaakt en om uitleg gevraagd.
Daarbij aangeboden langs te komen om het uit te laten leggen.
Ik neem je advies zeker mee, ik weet dat het alleen maar AWBZ zorg betreft en heb er alle vertrouwen in.
Overigens deden 2 zorgverleners hetzelfde werk, alleen dat deel van mij werd niet goedgekeurd, terwijl er nergens staat hoe het verdeeld was....
Ik was al begonnen de hele zaak te herschrijven, maar daar wacht ik nog maar even mee, een zorgdossier is een zorgdossier niet waar?
Heel veel dank! ik heb nu nog meer goede moed.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.